Magyarország az igazságtalanság és a gyerekszegénység országa

Az alapvetően piaci orientációjú német Bertelsmann alapítvány pár éve rendszeresen elkészíti az Európai Unió országainak listáját társadalmi igazságosság szempontjából. Magyarország rendszeresen a lista legalján szerepel, 2014-re már csak Románia, Bulgária, illetve az adósságválságban lévő Görögország volt rosszabb társadalmi igazságosság szempontjából. A lista tetején folyamatosan az északi modelt működtető skandináv országok állnak.

 

Magyarország a társadalmi igazságossági index legtöbb komponense szempontjából a lista utolsó csoportjában szerepel, de különösen drámai a gyerekek (0-17) életszínvonal esélyeit bemutató indikátor. Már a 2008-as álbaloldali kormányzás végén is csak Románia és Bulgáriában és Romániában volt rosszabb a gyerekek helyzete. Társadalmi kirekesztettséggel akkor 34,1%-uknak kellett szembenéznie, ez a neokonzervatív társadalomfilozófiájú Fidesz kormányzás alatt 43%-ra romlott.

 

Komoly anyagi nélkülözéssel az álbaloldali kormányzás végén a gyerekek 24,4%-ának kellett szembenéznie, ez akkor Bulgária és Románia után a legrosszabb volt az unióban. Azóta a helyzet drámaian tovább romlott, a 2014-es 35%-os magyar mutató immáron Romániánál is rosszabb, és csak Bulgáriát előzi meg. (Magyarországon nincs szociálpolitikai minisztérium…) Mindeközben az északi model országaiban 1,4-3,6%-on áll a mutató, azaz csak elvétve található nélkülöző gyerek. De még a keleti régió legszociálisabb országaiban, Szlovéniában, Észtországban és Csehországban is sikerül 6-7% körüli mutatókat produkálni.

  

_________

FIGYELEM! A rasszista és verbálisan agresszív kommentek törlésre kerülnek. Ilyet írnod gonoszság, butaság és felesleges időpazarlás.

 

 

 

 

148 hozzászólás a(z) “Magyarország az igazságtalanság és a gyerekszegénység országa” bejegyzéshez

  1. Kim Cat

    “a transzparencia, mint érték”
    Nem vagyok elfogult (kicsit talán), de állami cégek esetében legelőször tudatosítani kellene egyes vezetőkben, hogy közpénzből működnek, bár néha pontosan tudják, hogy nem a sajátjuk, amit adogatnak minden szíre-szóra. Senkinek nem érdeke az átlátható pénzmozgás. Mi előny származna belőle?

    Válasz
  2. anonymand

    Tisztelt Zoltán!

    Elég elkeserítő a kép, amit az elmúlt négy év alapján a szegénység, annak is kiemelkedően fontos szegmense, a gyermekszegénység alapján le lehetett festeni.
    És mit hoz a jövő?
    A szegénység, úgy nagy általánosságban értve, nőni fog.
    Nőni, hiszen növekedhetnek a bérek, javulhat a reálbér, ha egyszer a középosztály egy részének lassan szegénységbe csúszását okozó intézkedések fennmaradnak. Mert “Folytatjuk!”.
    És nőni fog a szegénység, ugyan mitől javulhat a helyzet a gyermekszegénység terén?
    Választások után teszik majd közzé (ha teszik) a részleteket Varga beharangozott intézkedéseiről. Befagyasztják a szociális kiadásokat? Csökkentik a szociális kiadásokat?
    Hiszen így is katasztrofális helyzetről, brutális romlásról beszélhetünk a 2010-es kormányváltáshoz képest.

    Szóval mit hozhat a jövő?

    Vagy már az első intézkedés meg is történt, a problémát kezelendő:
    “A szabályozás művészete”
    hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20140912_A_szabalyozas_muveszete?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201410
    A számok majd javulni fognak…

    Tisztelettel:
    anonymand

    Válasz
    • Kevin McCormic

      Semmi jót

      Válasz
      • anonymand

        Én sem várok jót.
        Hiába a metodika esetleges változtatása, hiába egyes adatok közlésének megszüntetése, a valóság előbb, vagy utóbb napvilágra kerül.
        Hiába több a közmunkás mint korábban, az nem segítség a szegénység ellen.
        A nyomor mértéke változik, de nem csökken a szegények száma.
        Amikor a kormány minden eddiginél többet költ (nem csak EU-s forrásokból) a gyermekétkeztetésre például, annak nyomós oka van.
        Muszáj költeni.
        Még ha a KSH díjat nyer is a kozmetikai versenyben…

        Válasz
  3. Online

    Más nem jut eszembe a szomorúságtól, a csalódottságtól és hogy ismét hazudtak, hazudtak és hazudnak.

    https://www.youtube.com/watch?v=4lDbEaH5Ecc

    Válasz
  4. szorokin

    MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT!

    Válasz
  5. nedudki

    Ez nagyon durva, de simán elfogadjuk. Sőt népszerű ötlet a családi-pótlék csökkentése / befagyasztása már csak a “cigányok megélhetési gyerekvállalásának visszafogása” címén is. (Igazából nekem fogalmam sincs mennyit költünk családi-pótlékra egy évben – mennyire komoly összeg ez?)
    Amúgy hogyan, mennyiből lehet ezen a szégyenteljes állapoton érezhetően változtatni? Nyilván bonyolult és hosszú folyamat, de mi az az összeg, amitől legalább kicsit legalább feljebb másznánk a listán?

    Válasz
  6. fullaccount

    Hogy lehetséges, hogy a baltiak, akik eléggé csúnyán megszívták a válságot, mégis jobban állnak, mint mi?

    Válasz
    • Tibor Gulyás

      úgy hogy nem ilyen büdösbunkókat küldenek a parlamentjükbe mint mi..
      ezek a táblázatok azt is mutatják hogy mennyire rosszul választanak a választók, tehát valaminek azért örülhetünk is, mert a táblázat szerint a bolgárok még rosszabbul választottak mint mi, és ott valamivel primitívebb emberek ülnek a parlamentben..ha lehet ennek örülni egyáltalán..:-)

      Válasz
    • anonymand

      Hogyan lehetséges?
      Úgy, hogy a kormányuk nem szociálisan érzéketlen, hogy nem a csóróktól vesznek el bajok (“háborúk”) idjén pénzt, hogy azzal az amúgy is jobb sorsban levőknek kedvezzenek.
      Nem rezsicsökkentenek azoknak, aki a vízforgatót működtetik, garázsfelhajtót fűtik, és többszáz négyzetméteres házukat fűtik ki.
      Ilyen egyszerű.

      Válasz
      • fullaccount

        Konkrétan a baltiak közül a lettekről lehet tudni, hogy sokáig szidták őket nemzetközi szervezetek, hogy embertelenek a megszorításaik és nincsenek tekintettel a szegényekre. Ehhez képest mégis itt ez az eredmény. Hát ezért is kérdeztem.

        Válasz
        • anonymand

          Tudod, ha kicsit kotorászol a neten, lehet elég sok olyan cikket találni, amelyben megemlítik, hogy a 2008-2009-es válság éveiben a fokozódó gazdasági nehézségek ellenére foltozzák a szociális hálót. Ezek az országok belátták, ha egy bizonyos szintet meghalad a szegénység (szegények száma), akkor kezelhetetlenné válik a dolog. Vagyis megelőző intézkedéseket tettek, a nyomorba csúszás ellen.
          A mi nagyra becsült kormányunk 2010-óta intézkedések sorozatával biztosította, hogy a középosztályból a lecsúszás minél könnyebb legyen.
          Lesz még gond ebből, hidd el.

          Válasz
        • Zoltán Pogátsa

          Olvasd el a Bertelsmann tanulmányt. Benne van.

          Válasz
          • fullaccount

            na, megtaláltam az angol nyelvű verziót. jól elrejtették német cím alá 😀 de szerencsére aztán kiszúrta a szemem az “englisch”. szóval akkor megnézem. tényleg érdekel.

  7. Asi Mindasi

    Emberséges közviszonyok nélkül, – mind odaveszhetünk! Ezt kéne már minél
    többeknek a saját jól felfogott érdekükben is megérteni: A reális és
    szükséges társadalmi stabilizáció program kiindulópontja, nem más, mint
    az Európai alapjövedelem bevezetésére való tömeges igények felmutatása! –
    Ezért ez a hír téged is, mindenkit érint. – Segíts, magadon úgy, hogy
    közben mindenki, mindenkin is segít. – Kérünk oszd meg a hírt, ahol csak lehetséges.

    Mert van alternatíva.

    Csak mutassuk fel együtt sok százezren, millióan az Alternatívát! Igen,
    összefogás, összetartás az Európai alapjövedelem bevezetéséért
    lehetséges és szükséges..

    Az alapjövedelem egy olyan új,
    korszerű eszköz, aminek a bevezetése mindenkinek személyesen is a
    hasznára válik, és ami egyben a társadalmi anyagi/gazdasági biztonságot
    stabilizálja, – és amivel egyszersmind véget vethetünk a kirekesztő
    szabadság korlátozó politikáknak! Érdeksérelmek nélkül.

    Mondj te is nemet a nélkülözésre, – és igent az Európai alapjövedelem bevezetésére!

    – Hogyan is lehetne úgy szabadság, meg egyáltalán civilizált emberi
    világunk, amikor a piacgazdaság olyaténképpen való hibás működtetése
    történik, hogy a társadalmak egyre nagyobb csoportjai kirekesztve vannak
    az alapvető javak eléréséből, a létszükségleti megélhetésükből?!

    – Ne habozz, Állj ki a jogaidért, magadért – csatlakozz te is az
    Európai alapjövedelem bevezetéséért indult Európai alapjövedelmi
    mozgalom hazai szekciójához a tetszik gombbal!
    Egységben az igazságosság szelíd és határozott ereje !
    Egyetemes alapjövedelem – havi fix. 10.900 ember kedveli · 628 ember beszél róla

    http://www.facebook.com/Alapveto.Jovedelem

    Válasz
  8. Lajos villányi

    szeretném látni ezeket a táblázatokat az “mtv-n” ,a BÉÉla tolmácsolásában! higgyék el forditott lenne a sorrend!

    Válasz
  9. Tibor Gulyás

    na ezért álbaloldal az álbaloldal..
    és még meg is sértődnek rajta..
    de hogy a fidesz folytatja ezeket a tahó hagyományokat na az ám az ultragáz..

    Válasz
  10. Géza Farkas

    csodás világ csak így tovább

    Válasz
  11. Quercus

    Orbán megígérte, senkit nem hagynak az út szélén. Tartotta a szavát. Belerúgták őket az árokba.

    Válasz
    • Stark

      hiába, mindenről azorbán tehet…

      Válasz
      • anonymand

        Már elnézést kérek!
        Kinek van kétharmada?
        Kinek lehet beleszólni (javított verzió) abba, hogyan is legyen?
        Mit tartalmazott a 2010-es választási “program”?
        Mit tett Bonsai Duce és csapata ez ügyben?
        Részletesebben itt:
        http://kismalac.blog.hu/2014/09/15/unortodox_harc_a_szegenyseg_ellen#comment-form

        Válasz
        • Zoltán Pogátsa

          Kérlek a pofázás szót ne.

          Válasz
          • anonymand

            Igaz ugyan, hogy az ellenzék beleszólási lehetőségeit firtattam kicsit erős kifejezést használva, tehát mást szerintem nem sértő módon, de kérésedre természetesen javítottam.

        • Meri

          Hogy hol vagyunk, az nem annak a jelzése, hogy merre megyünk, hanem hogy ez előtt merre mentünk…

          A gyerekszegénységről talán azokat kéne megkérdezni, akik itt hagyták 85%-os államadóssággal, szétforgácsolódó társadalommal és nyakig eladósodott lakossággal az országot 8 éves tolvajlás után.

          Ma bizony nem a szegények leszakadásának a megalapozása az első prioritás, hanem a húzórétegek támogatása. Aztán ha sikeres lesz az ország, akkor jut a maguk lábán megállni nem képes rétegeknek is.

          Ez a jobboldali gondolatmenet. A baloldali meg az, hogy osszuk szét a maradék kenyeret igazságosan. Aztán hogy jövőre mit eszünk, az majd a következő kormány problémája…

          Ez a kormány jobboldali. Tessék megszokni!

          Válasz
          • anonymand

            “A gyerekszegénységről talán azokat kéne megkérdezni, akik itt hagyták 85%-os államadóssággal, szétforgácsolódó társadalommal és nyakig eladósodott lakossággal az országot 8 éves tolvajlás után.” – a 85% áll most is, bár 2 130 milliárdnyi manyup-pénz benne.
            Hála Istennek a Budai-Papcsák duó annyi “ügyet” sem tudott bírósági szakaszig eljuttatni, hogy két kéz kölljön az összeszámláláshoz. De Te állítod a 8 éves tolvajlást.
            Akkor a jelenleg folyó dolgokat minek neveznéd?

            “Ma bizony nem a szegények leszakadásának a megalapozása az első prioritás, hanem a húzórétegek támogatása.” – kissé pongyola a fogalmazás. Nem hogy prioritást nem élvez a szociális háló, a szegénység növekedésének megakadályozása, de a fasorban sincs.
            Külső “C” vágány.
            Szerinted helyesen.
            Ez is egy vélemény.

            “Aztán ha sikeres lesz az ország, akkor jut a maguk lábán megállni nem képes rétegeknek is.” – erről tudnál valami konkrétabbat. Én a papoktól hallottam (már több ezer éve mondják), hogy majd a feltámadás után milyen jó lesz.
            Szóval a mikorról valami kézzelfoghatót, ha lehet.

            “Ez a kormány jobboldali. Tessék megszokni!” – nem olyan nehéz, vezettem én már jobbkormányost, Szibériában meg aztán pláne megszokott. 🙂

            Nem azzal van a baj, hogy jobb,- esetleg baloldali a kormány.
            Azzal van a baj, amit, ahogyan csinál a jelenleg regnáló.
            Ha valakire igaz, akkor rájuk igen, hogy: utánam a vízözön!

          • anonymand

            “Ma bizony nem a szegények leszakadásának a megalapozása az első prioritás,”…
            “Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás lett a harmadosztályú Kisvárda stadionjának építése” – tudjuk, hogy mi a prioritás.
            “Ez a jobboldali gondolatmenet.”
            “Korábban arról volt szó, amikor még a kisvárdai Seszták Miklós nem volt miniszter, hogy a harmadosztályú csapat stadionját 120 millióból fejlesztik. De nemrég éppen Seszták Miklós jelentette be az egyik kormányülés után, hogy a kabinet jóváhagyta a fedett nézőteres, fűtött talajú és villanyvilágítással ellátott stadion építését. Mindezt 920 millió forintból.”
            “Ez a kormány jobboldali. Tessék megszokni!” – én pl. nem szívesen szokom meg az ilyesfajta prioritásokat.

            “Aztán ha sikeres lesz az ország, akkor jut a maguk lábán megállni nem képes rétegeknek is.” – majd.
            Ha sikeres lesz.
            Addig is első a foci, mert attól nyő a GDP.
            Attól terem a munkahely.
            Attól leszünk kiművelt emberfők sokasága…

          • Éva Schwéger

            Megszokjuk, csak nem fogadjuk el. A nyomorgók cinikus félresöprése nem keresztényi gondolkodás.

          • nedudki

            Nyilván mindenkinek van felelőssége benne – mondjuk az adósság azóta sem csökkent, a tolvajlás meg nőtt. (5 év 2/3-os kormányzás után, csak a békemenetelők színvonalán érv, hogy gyurcsányék is loptak) A korábban is rossz adatokat sikerült jelentősen tovább rontani.
            De könyörgöm milyen húzórétegnek megy itt a pénz? Vagy a húzóréteg támogatása Szijjártó Petike villája, a főnök stadionja?
            Amúgy éppen arról lenne szó, hogy az ország soha nem lesz sikeres, amíg a fenti problémával nem kezd valamit.

          • Zsuzsesz

            Osszuk szét a kenyeret Viktoréknak! Ja nem kell! Szétosztják ők maguknak!

          • anonymand

            “Ez a kormány jobboldali. Tessék megszokni!” – hát hiszen vagy túléljük, vagy túléljük!

            De, hogy meg nem szokom az biztos.

            “Ez a jobboldali gondolatmenet.” – teszek ide neked egy kis adalékot, hogy a”jobboldali gondolatmenet” igazi szépségét megvillantsam, mert oly nagyon büszke vagy rá:
            Hír 1.:
            “16 ezres kisváros kap milliárdos új stadiont
            2014. október 3. péntek 17:19:59”
            http://www.mfor.hu/cikkek/120_millio_helyett_egymilliardbol_epul_stadion_a__libalegelon_.html

            Hír 2.:
            “A kormány átcsoportosította a tavalyi költségvetési maradványt”
            “A szociális és gyermekvédelmi, gyermekjóléti feladatellátás és irányítás intézményeinek működési kiadásai 253 millió forinttal, a közoktatási célú humánszolgáltatás és kiegészítő támogatás pedig 120 millió forinttal csökken.”
            http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/a_kormany_atcsoportositotta_a_tavalyi_koltsegvetesi_maradvanyt.587684.html

            “Ez a jobboldali gondolatmenet.” – azt hiszem eddig elfelejtettem: GRATULÁLOK!

          • Kevin McCormic

            Aha. Ez a kormány nem jobboldali. A zsebükön kívül meg más nem érdekli őket.

          • Kevin McCormic

            Az egészségügy és az oktatás leépítése is a húzóréteg támogatása, tessék mondani? Megvettek az egy kulcsos adóval és most azt hiszed téged támogat a kormány. Hát hogyne, hiszen a Télapó is létezik.

      • Kevin McCormic

        Bizony ők

        Válasz
  12. VIII. Nagyapó

    Észtország, mint szociális ország? Na, ne már…

    (Ezek az adatok leginkább a – nálunk Háztartási Költségvetési Felvétel néven futó – EU SILC mintavételes surveyből származnak. Erről azt kell tudni, hogy köztudottan sokkal rosszabb képet ad a háztartások jövedelmi helyzetéről, mint akár a (kiskereskedelmi és más információkat is figyelembe vevő) fogyasztási adatok, akár az (egyébként szintén nem túl rózsás) SZJA-bevallások. Ennek oka részben, hogy a KSH sokkal könnyebben eléri az alacsonyabb jövedelmű háztartásokat. A probléma persze más országokban is jelen lehet, de kérdés, ott is ilyen mértékben-e. A “social exclusion” ezen belül is részben szubjektíven értelmezhető kérdésekre épül, amiben Magyarország rendszeresen rosszabbul teljesít, mint az objektívebb mérőszámokban. De pl. az egyenlőtlenségeket mérő Gini-koefficiens még a SILC alapján is jóval kedvezőbb nálunk, mint a balti országokban.)

    Válasz
  13. istvanka

    Ehhez tegyétek hozzá az ásd el magad mozgalom beindítását és a stadion program felpőrgetését!Adva van a járda ami azért épült,hogy a dolgozó jól járjon és azért szedik fel,nehogy ez a lehetőség bekövetkezzen!Mondá Hofi cirka 3O éve!Ma is aktuális!

    Válasz
  14. Quercus

    Meg kellene végre érteni a Tusványfürdői beszédet. Kiknek, és miről szólt.
    Orbán olyan egyszerű, mint a faék. Csak állandóan túl misztifikálják.

    Válasz
  15. lzoli41

    Mindegyik adatunk trendszerű romlást mutat. Az alapvető oka a folyamatos leértékelő gazdaságpolitika, ami már a rendszerváltáskor megkezdődött. Ez a jövőt is mutatja. Sok kilátás nincs ennek tükrében a magasabb hozzáadott értékű termelésbe való bekapcsolódásba. Ez azzal is jár, hogy a motivációs szint is süllyed. A Maslowi szükséglet piramison is haladunk lefelé. Ezeket a jövedelmek stagnálása csökkenése okozza. A globális jövedelemnövekedési görbén a legrosszabb helyen vagyunk, hisz az elmúlt húsz évben(1988-2008) csak öt százalékkal nőttek a jövedelmek. A gazdaságpolitikusok hibásan alkalmazkodtak. Sedlaceknek van erre egy jó kifejezése a Jó és a rossz közgazdaságtana című könyvben, amit úgy hív, hogy a hármas skizofrénia. A következő kérdésekre kell megfelelni: Mi értelme a közgazdaságtannak? Hogyan kell azt a gyakorlatban alkalmazni? Milyen kapcsolatban van más tudományágakkal?
    Ez egy jelentős nézőpont váltásra utal. A fenti tényekből kiindulva a gyerek szegénység megszüntetéséből kell kiindulni, mert az a felemelkedés alapja és ahhoz kell megkeresni a pénzügyi egyensúlyt Kopátsy Úr Hetényire hivatkozva mondta azt, hogy a társadalmi egyensúlynak van egészséges gazdaságpolitikája és abból következik a pénzügyi egyensúly.

    Válasz
  16. Abonyi László

    nagyon “átlátszó” a szándék is… de nyugodtan lehet magyarázni, biztosan az Orbit kormány fújja fel az ügyet, nincs is itt lassan 100.000 bevándorló az országban….

    Válasz
    • Andras Szucs

      Tudtommal nincs itt százezer bevándorló. Átment több, mint százezer. De itt csak az van, akit nem engednek tovább. Kevés olyan hülye van, aki, ha nem magyar, itt akarna maradni. Egy embertelen pszichopata által vezetett országban. Aki ráadásul (igaz a választási rendszer saját érdekeihez igazítása után) 2/3-dal nyeri a választásokat. Így aztán teljhatalma van, amit gátlástalanul felhasznál az ország lerablására.

      Válasz
      • Kovács András

        Átmeneti jelleggel 5-7 ezer migráns tartózkodik folyamatosan az országban. Tranzit országként mind a 170 ezer átmenőhöz volt szerencsénk rövidebb-hosszabb ideig. Lehet így is, meg úgy is nézni az adatokat.

        Válasz
        • Laci

          Hát, szerintem ezt csak úgy lehet nézni, hogy “5-7 ezer migráns tartózkodik folyamatosan az országban”, illeve úgy, hogy százezret meghaladja azoknak a száma, akik jöttek és el is hagyták az országot (csak az idén).

          Válasz
      • Döbrentei

        “Kevés olyan hülye van, aki, ha nem magyar, itt akarna maradni.” — nade akkor a kvótarendszer alapján hogyan fogja Brüsszel ideküldeni azt a pár ezer migránst, aki elvileg ránk jutna. Erőszakkal? Vagy meggyőzi őket, hogy Magyarország tök jó hely, igaz, hogy aki teheti innen is elhúz Londonba pizzát kihordani?

        Válasz
        • Hargitai Soma

          A nyáron ajánlott kvótarendszerben 307 embert kellett volna Magyarországnak elhelyezni…

          Válasz
          • Döbrentei

            Tudtommal most már nem ennyiről van szó, de teljesen mindegy, a lényeg az, hogy NEM akarnak idejönni. Akkor Brüsszel milyen alapon akarja őket idetoloncolni? Ha mi nem akarjuk befogadni őket, és visszaküldenénk őket abba a biztonságos országba, ahonnan átlépték a határt, akkor mi vagyunk a náczifasiszták, de ha Merkel küldi őket ide, az rettenetesen demokratikus és humánus?

          • Hargitai Soma

            Németország és Ausztria nem toloncolja vissza a tömegeket Magyarországra, ugye már precedens is van Magyarország nem biztonságos országként való besorolására. Kizárólag azokat toloncolják ki, akik bizonyíthatóan potyautasok.

            Brüsszel pedig nem toloncol, hanem közös megegyezést és felelősségvállalást akar – ami jogos, tekintve, hogy ez az EU (egyik) lényege.

            Az EU-nak vannak értékrendi alapú és tisztán racionális vállalásai is a befogadással kapcsolatban, ezért fogadjuk be (vagy sem) a menekülteket, a “közönséges” bevándorlókat. Csakhogy a befogadás nem állampolgársággal jár, sőt feltételek sokaságát támaszthatja és kell is hogy támasszon a befogadó ország, mert csak ezek révén lehet jól megoldani azt, hogy hogyan lesz egy esetleg két ázsiai nyelvet beszélő és nálunk nem akkreditált végzettséggel bíró személyből funkcionális helyi polgár.
            Ezeknek része az is, hogy az EU-ba lépő menekült valóban arányosan legyen kezelve és közben a befogadó ország jogai se sérüljenek – ergo nem a menekült dönti el a belépéskor, hogy az EU-ban pontosan hova megy, hanem ezt az EU szabályozza és a megfelelően szétosztott menekültek számának megfelelően támogatja a befogadókat (persze figyelembe véve az adott ország helyzetét is).

            Magyarország kormányát nem önmagában azért kritizálja a nemzetközi politika és sajtó, mert kitoloncol embereket, hanem azért, mert az egész “magyar rendszer” úgy van felépítve, hogy az a fentieket tagadja, azok ellenében cselekszik. Az utóbbi hetekben gyakorlatilag minden EU-s javaslatot megtorpedózott a kormány és minden külföldi kritikára azzal reagált, hogy megpróbált hatalmat demonstrálni a nagykövetek berendelésével. Mindemellett pedig a saját igazát hangoztatta, viszont nem tud eredményeket felmutatni, csak gyalázatos események sorozatát, amik miatt az agresszívebb politikusok, újságírók és kommentelők előjönnek az általad említett kifejezésekkel.


            Amúgy valóban, ez a nyár eleji szám (akkor kellett volna még igent mondani…..), legutóbb 3000 embert hallottam.

      • gladius01

        Itt az alkalom te szarházi . Fogd a motyódat állj be a bevándorlók közé és húz el velük együtt a picsába.

        Válasz
  17. Brumm

    Az svt.se nem internetes lap hanem a sved kozszolgalati tv oldala 🙂
    es a UNHCR vonatkozo adatai 2014 vegeig vannak csak (amit hasznaltak itt)

    Válasz
  18. Vidéki

    A szíriaiak Európában 2014-ben forrás: http://pejl.svt.se/.

    Ez a forrás már régen elvesztette aktualitását.

    Annyit számít, mint tavalyi naptáron a légypiszok. Azóta megsokszorozódott a migráció intenzitása.

    Repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg

    Ki tudja hol áll meg, kit, hogyan talál meg!

    mandiner.hu/tag/migracio/

    “The Times: Súlyos hiba a migránsok befogadása. 2015. szeptember 10. 12:57. Súlyos hibának nevezi a The Times szemleírója az Európába érkező menekültek befogadását.”

    Netanjahunak, Izrael állam miniszterelnökének sokkal több esze van, mint a magyarországi balfácánoknak:

    “Izrael nem közömbös a menekültek
    tragédiája

    iránt, de nem tervezi befogadásukat – mondta
    Benjámin Netanjahu miniszterelnök

    vasárnap. . A jeruzsálami közszolgálati rádió
    szerint a kormányfő

    azt is hozzátette, hogy

    “uralni kell határainkat az illegális
    munkakereső

    bevándorlókkal és a terroristákkal szemben.”

    Válasz
  19. Kovács András

    Régi adatok, felesleges párhuzamok

    Válasz
  20. Scenkhyalfi

    Na ez jogvédő, nem, mint a mi agyhalott aktivistáink.

    Válasz
  21. Sötétség

    Amelyik párt nem érti a leirtakat az ne is induljon. Sajnos a régebbi pártok nagy tapasztalt
    emberei is a multat idézik. Pl: az LMP meg akarja nyerni a választást. Sem önkritika sem
    mérlegelőképesség és kieshetnek. Tudomásul kell venni, hogy van egy nagylétszámu
    baloldal és lesz is. aki ezzel nem számol az mind mind elbukik.Marad a Fidesz.
    Anyagilag csak a vezérek jártak jól mert az egyéni indulók költségeit nem fizették ki.

    Válasz
  22. fercsibercsi

    Anyád picsáját koszos komcsi! Ott pofázhattok ahol akartok szaros hazaárulók!

    Válasz
  23. Ilosvay András

    Hülye vagy te, csak nem ugrálsz. Estig sorolhatnám az ellenzéki médiumokat, miért kell hazudoznod?

    Válasz
  24. gmihaly

    Most akkor piaci termék-e a média, vagy valami más ?

    Válasz
  25. Zoltán Karácsony

    Amíg egy LMP-s képviselő egy állítólagos független médiában ekkora ostobaságokat írogathat addig nem kell félteni a sajtószabadságot:)

    Válasz
  26. Tranyó

    Megdöbbentő, hogy csak jobbos elmebetegek kommentelnek itt is. Mondjuk, ahol ilyen a saját értelmiségük:

    “A világ számos helyén a jobboldaliság tényleg nem jelent egyet a B-kategóriával a szellemi életben, de Magyarországon úgy alakult, hogy igen. Heller Ágnes magától valaki, Lánczi András csak amiatt, akit szolgál, ezért az ő helyi érdekű valakisége egyetlen méterrel sem terjed túl az ország határán, és egy perccel sem a Fidesz uralkodásán.

    A kisebbrendűségi érzését kontraszelekcióval igazoló jobboldal a rendszerváltás kezdetétől arra törekszik, hogy megkettőzze az intézményeket, majd amikor kiderül, hogy az övék a gyengébb, megpróbálják megszállni vagy tönkretenni a másikat. Így kreáltak maguknak ellenegyetemet, ellen-művészetiakadémiát, ellenkitüntetéseket, ellen-írószövetséget, ellenalkotmányt.”

    “[…] amíg az utolsó színházat el nem foglalják, addig marad valaki, akihez képest másodrendűnek érzik magukat.

    Ezért számukra nem értelmezhető az a kérdés, hogy megéri-e az előrejutást egy párthoz kötni. Anélkül nem lenne semmijük, így viszont 8 éve folyamatosan jöhetnek. Ráadásul a rezsim mellé csomagolt használati utasítás másik kulcsmondata úgy hangzik, hogy csak egyszer kell nyerni, de akkor nagyon.

    Nyertek. Ők jönnek. Cserébe sokáig maradnak.”

    Válasz
  27. kolozsi

    Baromság. Csak azok mondanak ilyeneket, akik az utolsó hét évben a kormánypropagandán éltek. Aki mást is nézett, olvasott, az pontosan emlékezik arra, hogy az ellenzéki pártok mennyit próbálták megakadályozni ennek a mocskos törvénynek a megszavazását. És hol voltak akkor a “civilek”? Az ide pártok ne jöjjenekben voltak? És hol voltak, amikor az ellenzék az elmebeteg alaptörvény ellen küzdött? És egyáltalán hol voltak a “civilek” a lex CEU-ig? Ami csak következménye az eddigi “civilkedésnek”.

    Válasz
    • Heindl Péter

      Hol voltak a civilek? A médiatörvények elleni tüntetéseken, az új alkotmány bevezetése elleni tüntetéseken, a NER-ellenes Milla tüntetéseken, az internetadó-elleni tüntetéseken, a korrupció-elleni tüntetéseken, ott ahol nyilvánosan kellett kiállni a nálunk megbélyegzett, üldözött és “lemigráncsozott” menekültek mellett, a kockás inges tüntetéseken, a népszavazási kampányokban, stb. stb. stb.
      De mikor hoztak bármiféle áldozatot a parlamenti “ellenzék” pártjai az elmúlt 6 évben az arányos választási rendszer kikényszerítéséért? Melyik pártjelölt ajánlotta fel, hogy ha nem nyer 2014-ben és így nem lesz esélye a NER lebontására, akkor nem ül be a parlamentbe fizetett képviselőként legitimálni az antidemokratikus rendszert? Úgy tűnik, ezt most sem szeretné egyikük sem felajánlani. Viszont az MSZP-től a DK-n át az LMP-ig máris nekiálltak egymással versengeni, hogy melyiküknek jut majd a másik rovására több díszellenzéki mandátum a NER-parlamentben.
      A tüntető civilek gyakran a személyes egzisztenciájukat kockáztatják a demonstrációkon való részvételükkel. Mit kockáztattak eddig a “hivatásos” ellenzéki képviselők?

      Válasz
      • kolozsi

        Remélem viccel. Alkalmanként összegyűlt 25-30 ember. Persze, kockáztattak. Mint mindenki. Egy elmebeteg rezsimben mindenki veszélyben van.

        Válasz
        • Heindl Péter

          Válaszoltam, visszakérdeztem, de választ nem kaptam a kérdésemre. Az Ön álláspontja ezek szerint továbbra is az, hogy a pártok küzdöttek a demokráciáért, a civilek viszont nem voltak sehol. Hát, eltér a véleményünk. 🙂

          Válasz
  28. Péter István

    A választási rendszer kritizálása egy értelmetlen üres beszéd. A jelenlegi vegyes választási rendszer ugyan is nagyon jól szolgálja a demokrácia működését. Bár, valójában az igazán jó megoldás a tiszta egyéni választókerületi rendszer lenne, amikor is, mindenkinek ki kellene állni a polgárok elé és megmérettetni. Viszont, a lista megléte biztosítja, hogy a kisebb pártok is megvethessék a lábukat a politikai életben. Mindazonáltal, a jelenlegi rendszerben maradék nélkül érvényesül a demokrácia alapelve a többségi döntés, vagy is, minden esetben a legtöbb szavazat a nyerő. Egyébként, az ellenzéknek nem a választási rendszer a legfőbb problémája, hanem az örökös hazudozás és rágalmazás, ami eseteként még hazaárulással is párosul, s mindezt a választópolgárok nagy többsége visszautasítja és megveti.

    Válasz
    • nevetőharmadik

      Hát igen, tényleg elege van a Fideszből a többségnek.

      Válasz
      • Péter István

        Az ez évi közvélemény kutatások adatai alapján a Pártszövetségnek az aktív szavazók körében most is ötven százalék körüli támogatottsága van. Persze, az egyéni választókerületekben relatív többséggel is lehet nyerni. Az ellenzéki pártoknak csak a Jobbikkal együtt lehetne valami keresnivalója, de egy ilyen összefogás esetén a Pártszövetségnek háromnegyede lenne.

        Válasz
        • nevetőharmadik

          Bizonyára elkerülte a figyelmedet a finom irónia. Kár fáradnod.

          Válasz
        • Heindl Péter

          Arányos választási rendszerben a közvéleménykutatási adatok alapján ma se lenne többsége a Fidesznek. Ami azt jelenti, hogy vagy ellene alakulna koalíciós kormány, vagy vele, de Orbán teljhatalma azonnal megszűnne. A helyzet azonban ennél is lesújtóbb a demokrácia szempontjából: Kb. egymillió szavazó van a közvéleménykutatások szerint, aki nem pártválasztó, de kormányellenes. A pártálasztás elutasításának oka egyszerű: a nép nem hülye, tudja, hogy nem érdemes szavazni Orbán ellen az egyébként számára szimpatikus erőre, mert esély nincs a kormánybuktatásra és a számára szimpatikus erő hatalmi tényezővé tételére. Magyarul esély sincs a választói akarat érvényesítésére. Ismétlem: ez a választási törvény alkalmatlan vezetőválasztásra, s egyértelmű, hogy direkt azért vezette be 2011-ben ezt a rendszert Orbán, hogy a hatalmát a nép akaratával szembeszegülve betonozhassa be. A választók többsége hiába nyomja meg szavazatával azt a zöld gombot, ami a hatalom leváltását kéne hogy jelentse, a rendszer akkor is a piros gombot nyomók győzelmét hozza ki: nincs hatalomváltás, marad Orbán, ráadásul kétharmados parlamenti többséggel.
          A demokrácia sine qua non-ja, hogy a választási rendszer biztosítsa annak a kormányzatnak a leválthatóságát, amelynek az uralma alatt a többség már nem akar élni. Ez a rendszer ezt nem biztosítja.

          Válasz
          • Péter István

            Valamely ellenzéki pártnak, vagy koalíciónak csak 2,4 millió fő választót kellene maga mellé állítani és máris kétharmaduk van. Kell ennél jobb lehetőség.

          • Heindl Péter

            Jó nagy marhaság lenne az ellenzéki pártok részéről, ha újra versengeni kezdenének egymással, hogy ki éri el ezt a 2,4 milliót a másik rovására! Értelmetlen célkitűzés lenne. Az értelmes közös célkitűzés: ki kelll harcolni az arányos választási rendszert, amelyen már úgy is meg lehet dönteni a mindenkori kormányzó hatalmat, ha a többség azt akarja, hogy közben mindenki mindenkivel szabadon versenyezhet a választáson. Választói oldalról nézve pedig: Mindenki szabadon szavazhat a saját kedvenc jelöltjére, pártjára és egyben biztos lehet abban, hogy így teszi a legtöbbet az elutasított hatalom megdöntéséért is.

    • Heindl Péter

      Sokan leírták már, hogy a 2011-ben bevezetett választási rendszer magyar viszonyok között alkalmatlan a népakarat érvényesítésére, és hogy éppen ezért vezette be a kormány, mert így tudja bebetonozni a hatalmát. Miért? Azért, mert a magyar választói akarat nem kétírányú. Nem egyszerűen jobb- és baloldali szavazók vannak. Ami leírok, még az is egy viszonylag leegyszerűsített séma: Vannak a kormánypárti szavazók. Aztán vannak, akik számára a 2010 előtt kormányzók a vonzóak, itt esetleg működhetne kényszerkoalíció: az MSZP, a DK és az MLP olyan politikusokhoz köthető, akik 2010 előtt három ciklusban is együtt kormányoztak, így jó eséllye a híveik rávehetők a közös jelöltek és lista megszavazására. Csakhogy ezzel még nincs vége: 2010-ben a lakosság egy jelentős része az addig kialakult, rendkívül korruptnak, zártnak és “elitistának” tartott politikai alakulatoktól (mind a korábban kormányzó jobboldaltól, mind a korábban kormányzó baloldaltól) elfordult. Voltak, akik a szélsőjobban találtak maguknak pártot, ők a Jobbik támogatói lettek. Mások olyan, a rasszizmust elutasító pártra szerettek volna szavazni, amelyik nem kötődik a 2010 előtti uralomhoz. Számukra 2010-ben a zöld LMP jelentett alternatívát, de a kormány elleni tüntetéseken megjelent egy inkább liberális-baloldalinak mondható új mozgalom is. A Fidesztől elforduló jobboldaliak még csak egy új politikai tömb kialakításáig sem jutottak el, mire a kormány lépett, és értelmetlenné tett egy ilyen alakulat létrehozását. Orbánék ugyanis fölismerték, hogy mivel a választói akarat többszínű, ezért olyan választási rendszert kell bevezetni, amiben csak egy (max. kettő) ellenzéki pártnak lehetne esélye a versenyben többséget szerezni a kormányzó erőkkel szemben, s így a nép többsége képtelen lesz politikai akaratának megfelelő összetételű parlament megválasztására. A kormány meg maradhat hatalmon több cikluson át úgy is, hogy a választásra jogosultak elutasítják. Csakhogy ennek a rendszernek semmi köze a demokráciához. Ez könnyen belátható: már 2012-ben a közvéleménykutatások szerint többen voltak, akik kormányváltást akartak, mint akik a kormány maradását kívánták. 2014-ben mégis a választók kisebbségének támogatását bíró Fidesz-Kdnp alakulat alakíthatott kormányt, mi több, 2/3-os többséget is szerzett a parlamentben. Úgy, hogy sokan el se mentek szavazni, mert mind a kormányon lévők, mind a legnagyobb ellenzéki párt (a szocik) azt hirdették: aki nem a nagypártokra szavaz, annak ebben a választási rendszerben elvész a szavazata. És ebben igazuk is volt. 2010 előtt sem volt teljesen arányos a választási rendszer, bár a mostaninál lényegesen arányosabb volt. S ott volt még egy korrekciós lehetőség is a választók rendelkezésére állt: Ha az első választási fordulón a kedvenc jelöltjük megméretett de nem tudott bekerülni a legerősebben támogatottak közé, ott volt még a második forduló, ahol egy másodlagos preferencia alapján támogathatott más, esélyes jelöltet is. Erre most nincs lehetőség. És azért nincs lehetőség, mert a Fidesz SZÁNDÉKOSAN egy olyan rendszert alkotott, ami a választói akaratot leképező parlament és kormány megválasztására nem alkalmas, arra viszont igen, hogy egy vezérelvű kormánypárt még akkor is meg tudjon nyerni vele egy választást, hogy ha a választók többsége a pokolra kívánja.

      Válasz
      • Péter István

        A 2014. április 6.-i országgyűlési képviselő választáson a FIDESZ-KDNP országos listája 2 264 730 szavazattal, 45,04 %-os relatív többséggel és a második helyezetthez képest, 974 ezer szavazattöbbséggel végzett az első helyen. Ezen túlmenően, a Pártszövetség jelöltjei a 106 egyéni választókerületből 96-t megnyertek, ami 90,5 %-os eredményt jelent. Mindez értelemszerűen, a Pártszövetség kétharmados elvitathatatlan felhatalmazását jelenti az ország vezetésére és a hatalomgyakorlásra. Különben, az országos listán és az egyéni választókerületekben elért százalékos eredmények számtani
        átlaga 67,77 % és az eredmények arra is utalnak, hogy a törvényben meghatározott rendszerben az egyéni választókerületek eredményeinek meghatározó
        jelentőségük van. Tehát, a kétharmados felhatalmazás 2010-ben és 2014-ben is az egyéni választókerületekben realizálódott.

        Válasz
        • nonemart

          Be falazz már tovább ! A második forduló eltörlése kizárja, hogy az igazai többség valaha is labdába rúgjon, feltéve, hogy 100 százalékosan megállapodnak már az első forduló előtt – ami azért nagy ritkaság, és nem is feltételezi senki !

          Válasz
          • Heindl Péter

            Még ha meg is tudnának állapdni az első forduló előtt 100 %-ban a pártok a 4 éves közös kormányzás céljából, a választók nem követnék őket. Lásd az Együtt alkuját a szocikkal 2013-ban! Az Együttnek a legfőbb karaktervonásait (éppen a szociktól, a “2010 előttiektől” való különbözőségének hangsúlyozását) kellett föladnia a közös kampány során és a választók – teljesen érthetően – el is fordultak tőlük.
            Ugyanakkor egyéni jelöltek esetén is el lehet érni, hogy a kisebb pártok jelöljeire szavazók akarata is érvényesüljön. Az egyik a kétfordulós megoldás, amit a Fidesz a 2011-es választási törvénnyel megszüntetett azért, hogy a hatalmát a népakarat ellenében is bebetonozhassa. A másik megoldás ennél is jobb. El lehet érni, hogy egyetlen szavazat se vesszen el, és minden leadott szavazat ugyanannyit érjen: A választók, amennyiben egyéni jelöltre is szavazhatnak, a szavazólapon másodlagos preferenciát adnak meg, akár pártlistára, de akár egy másik egyéni jelöltre is lehet (Sőt, ha a második jelölt sem nyer, és a választó semmiképp sem akar pártlistát támogatni, megadhat egy harmadik egyéni-jelöltpreferenciát is). Ha nem nyer a támogatott egyéni jelölt, a szavazata a másodikként megjelölt pártlistát (vagy egyéni indulót) támogatja. Számítógéppel a leadott szavazatok ismeretében gyerekjáték kiszámolni, hogy minden leadott szavazat ugyanannyit érjen. Ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, még a parlamenti képviselők száma is változhat bizonyos keretek között a választás után összeülő országgyűlésben a korábbi ciklushoz képest. Ha jól tudom, Németországban jelenleg ilyen rendszer működik.
            A lényeg az: az arányos választási rendszer megteremthető egyéni jelöltek mellett is, csak szándék kérdése.
            Az is biztos, hogy tartósan nem maradhat fenn egy olyan választási rendszer, amellyel az adott ország viszonyai között a többség, hiába akarja, akkor sem tudja leváltani a kormányzatot. A baj az, hogy ha a kormányzat ennek ellenáll, akkor ez csak forradalmi úton tud megvalósulni. Amikor akár vér is folyhat, ezt pedig jó lenne elkerülni.
            2014-ben a többség váltani akart, csak azt a törvény nem tette lehetővé. Még egyszer ez nem fordulhat elő. Vagy ha mégis, abból nagyon súlyos, legrosszabb esetben akár polgárháborús konfliktus is lehet, amit már csak a gyermekeink jövője, biztonsága miatt jó lenne megelőzni. Próbáljunk meg erre törekedni!

  29. olivecrona

    Gábor, ez nem fog menni, ne hülyítsük már tovább magunkat. A legutóbbi választáson is belefutott az ellenzék a késbe és jövőre is belefut. A jelenlegi választási rendszer pont ezért van így van kitalálva. Ne áltassuk magunkat mert ugyanaz lesz a vége mint 3 évvel ezelőtt. Igaza van Földes Péternek és Schilling Árpinak “jól van öcsi, akkor basszál egyedül!” Ehhez viszont tökös ellenzék kell, nem pedig biodiszlet típusú.

    Válasz
  30. István

    Majd akkor lesz arányos a választási rendszer, ha nem ugyanannyit fog érni minden választó joggal rendelkező szavazata!

    Válasz
  31. M. Gábor

    Ennyi erővel miért nem Puzséron kérjük számon azt, hogy nem áll le a mások ellen folytatott hadjárataival, ha már fontos az összefogás?

    Válasz
    • Macskafogó

      Nincs neki semmilyen hadjárata, a műsorában (Sznobjektív) viszont nagyon jó dolgokat is mond.

      Válasz
  32. huntomas

    “A punci az élet szárnyas oltára”.by Puzsér.
    Hát aki ilyet mond, az nehezen lehet nőgyűlölő.
    Viszont amilyen hisztit levert ott pár nő, az meglehetősen megerősíti az álláspontját a kisiklott modern feminizmus néhány halálba frusztrált képviselője kapcsán.

    Válasz
  33. erőspista

    Minden szavával egyetértek. Engem halálra idegesített a feminista picsa felszólalása a szombati Szabadság téri tüntetésen, de végighallgattam és végighallgatnám újra egy következő megmozduláson, mert most mindenkinek össze kell fognia a közös cél érdekében.

    Válasz
  34. Nini Ági Kovács

    Puzsér – egy “celeb”, így is vált ismertté. A megnyilvánulásai (és azok módja-témája-stílusa) gyakran kételyeket ébresztenek az elmeállapotával kapcsolatban. Számos egyéb lehetősége van a megnyilvánulásra, ha már (ki tudja, miért…?) muszáj neki…! “Ez az alkalom”, éppen nem az, amikor neki fel kellene szólalnia. Egyébként ha ép esze lenne, akkor ezt ő maga is tudná!

    Válasz
  35. Elbődül, nincsenek meg

    Valaki küldjön már valami fogódzkodót, konkrétumot azzal kapcsolatban, hogy Puzsér nőgyűlölő lenne. Ezt tényleg most hallom először. Köszi.

    Válasz
  36. Mészáros Jenő

    Magyarországon tipikusan azok a liftek a leginkább üzemképtelenek, amelyek mindössze egyetlen emeletnyi távolságot tennének meg.

    A szűk, esetenként 1 méter széles járda kellős közepére telepített közvilágítási oszlop, szeméttartó, tűzcsap, szintén a számos Nobel-díjast adó magyar nép nagy találmánya.

    Válasz
  37. Fejér Roxanne

    Valóban elég gáz, hogy nincsenek normálisan kitáblázva a dolgok, de ha a példánkban szereplő ember már felment lifttel az 1-es villamos megállójába, akkor egy lámpás zebrán átjuthat a Róbert Károly körúton, majd sétál kicsit a Déryné közben (60 m kb.), aztán két lámpás zebrán átkel a Váci úton és máris ott van a buszmegállónál. Ennél azért bolyongtam már többet Párizsban a Gare du Nord-on, ahol még a gps sem segít, mert egy Hősök terényi aluljáróról / vonat- / hév- / metrómegállóról van szó.

    Válasz
    • zsuzsanna turi

      Azért, ha tapasztalatlanul azt hallom, hogy lifttel rendelkező, joggal várom, hogy a lift konkrétan a metróhoz visz és nem kell 60 km-t gyalogolni, főleg, hogy ezt a két megállót a liftek meglétére hivatkozva nem akarják a metroprojektben átalakítani.

      Válasz
      • Fejér Roxanne

        Nem úgy van, hogy végül egyiket sem alakítják át, mert nem fér bele a büdzsébe?
        Amúgy abban a kereszteződésben mindenképp zűrös az áthaladás, mivel ott már közvetlenül a felszín alatt megy a metró, ezért a Váci út két oldala között valahogy át kell jutni a metrón. Mennyivel egyszerűbb a helyzet a Nyugatinál, ahol van egy bazi nagy egy szintes aluljáró, mindenfelé kijárattal (csak oda meg nem jutsz el pl. kerekesszékkel sem a metróból sem a legtöbb kijáratnál a felszínről).

        Válasz
  38. borzix1

    Intermodális, ja. Infernális lesz az inkább.

    Válasz
  39. Klein Botond Alex

    Hajrá Dac !

    Válasz
  40. Klein Botond Alex

    Többször voltam kint a meccsen korrektek voltak a biztonságiak….

    Válasz
  41. Klein Botond Alex

    Nincs igaza az úsjág írónak a rendfenntartás nem nemzetiség kérdése

    Válasz
  42. Hungarian Ultras

    Botond kb. ezt a cikket te csak magyarra fordítottad a szlovák ultrák oldaláról nem több…
    Vagyis mindenki saját szemmel nézi ,ez egy szlovák tollából íródott. Van benne sok igazság ,de mindig csak a magyarok …. khm… véletlen biztos. 🙂

    Válasz
    • Csehszlovák Kém

      A tenyekrol irok, nem kivanok a szurkoloi adok-kapokba beszallni vagy allast foglalni. A forrásaimra hivatkozok. Elfogulatlan szemmel nézem ezt a történetet, a cikkben beszámolok a magyar szurkolókat ért támadásokról is. Az általad hivatkozott szlovák ultra oldal nem tesz ilyet.

      Kommented egyébként erősen hasonlít a szlovák ultrák világlátásához, ott “csak a szlovákokat” bántják, nálad meg “csak a magyarokat”. Beszédes az avatarod is: “Utálunk, Románia”.

      Felhívom a figyelmed a leadképen lévő drapira: “Ultras have no nationalities” 🙂

      Válasz
  43. trollolo

    A cikkbe nem az osszegezes, hanem az eredmenytajekoztato van beagyazva, amely nem tartalmazza az ervenytelenseg indokolasat. Az osszegezes – az ervenytelenseg reszletes indokaival, pl. a szakmai ajanalt meg nem felelosege – itt talalhato:
    http://kba.kozbeszerzes.hu/apex/f?p=103:54:4134579217252407:search:NO:RP::

    Válasz
  44. trollolo2

    Fontos korulmeny, hogy a vesztes palyazatban levo Vahostav szlovak ceg, Fico miniszterelnokhoz all kozel, igy van arra esely, hogy direkt adtak be “hibas” palyazatot, a hatterben pedig szetosztjak az igy ellopott penzeket egymas kozott. Ez egy Fico-Orban kozos mutyi lesz.

    Válasz
  45. Antal

    Tisztelt Kommentelő Urak és Hölgyek !
    Tisztelettel kérek mindenkit , hogy vegye már észre végre , kicsoda az Átlátszó Erdély , kinek a szekerét tolja és ki pénzeli. Ugye ők az Átlátszó.hu testvérblogja és ugyanaz a mocskos nemzetellenes , magyarellenes düh motiválja mindkettőjüket. Gyűlölnek , leszólnak mindent ami magyar. Ezért kapják a fizetésüket. Idegen érdekek szolgálatába álltak és magasról tesznek a magyar érdekre. Mit gondoltok miért nem foglalkoznak a román kormány és politika nap mint nap tettenérhető magyarellenes kirohanásaival, miért nem cikkeznek a Székely Mikó kollégiumról, a marosvásárhelyi katolikus gimnázium kálváriájáról, a székely jelképek ügyéről, a fejbe lőtt szászrégeni fatolvajról akit mellesleg Leventének hívtak (vajon akkor is lelövik ha Vasile-nak hívják ?) , az üzletekben és hivatalokban ha magyarul beszélsz nem szolgálnak ki de mindez nem érdekli az Átlátszó Erdélyt. Ők azt a magyar kormányt akarják gyalázni aki emberemlékezet óta , a legtöbbet teszi az erdélyi magyarokért. Ébredjetek ! Ez az újságírói csürhe , közönséges nemzetáruló , csak megvetést és utálatot érdemelnek ! Ráadásul minden szavuk hazugság !

    Válasz
  46. Zoltán Józsa

    Kedves Öregróka! Amit leírtál teljesen igaz és helyén való!!! Ez a nagy liberalizmus és nagy anyagi és lelki szegénység kényszert ébreszt a fiatal értelmiségben /orvosokban/, hogy ” úgymond összeszedjék magukat” Csak a nagy összeszedés közben nem jönnek haza!!!! Az állam az ingyenes képzésben 20-30 milliót kifizet egy orvosra!!! Én azt javasolnám az “okos” politikusoknak,hogy kössenek minden orvos egyetemistával időarányos szerződést,hogy a végzés után mennyi időt köteles a SZENT MAGYARORSZÁGON dolgozni, illetve mennyi pénzt köteles visszafizetni, ha másik országban találja meg a boldogulását!!!! Javaslom a kérdés komoly átgondolását a politikai élet képviselőinek, mert különben nem győznek magyarázkodni, hogy miért rossz az eü. ellátás!!!!!!

    Válasz
    • micimaci

      És nem győzzük fizetni a külföldnek történő orvosképzést!!!

      Volt, és valamiért el kellett vetni az ajánlott kárpótlási formákat, ha külföldre mennek.
      PEDIG EZ AZ EGY A JÁRHATÓ ÚT, MERT KÜLÖNBEN INGYEN ORVOSKÉPZÉS FOG TÖRTÉNNI VÉGLEGESEN A NAGY EURÓPÁNAK!!!
      NEKÜNK NEM MARAD SEMMI BELŐLE…
      Atyaúristen! Hol van itt a hivatástudat???
      MINDEN TISZTELETEM A MÉGIS ITTHON MARADÓKNAK!!!

      Válasz
      • ssszka

        Elég fura hivatástudatra hivatkozni úgy, hogy sem anyagi, sem erkölcsi megbecsülést nem adunk cserébe! Sőt! Elvárjuk, hogy az életünkért felelősséget vállaljon!

        Válasz
      • Rezidens

        Kedves Micimaci! A frusztrációját megértem, de kérdem én, miért csak az orvosoknak szól? Sok más szakmát, diplomát szerzett polgártársunk is külföldre megy szerencsét próbálni, miért az orvosokat említi csak? Mások hiányát is megérzi ám az állam, csak közvetve….
        Megjegyzem nem a képzés ára a legnagyobb probléma, mert ha a költségtérítéses képzés árát nézzük, akkor is mondjuk 13 millió forint egy orvos képzése (aminek persze jelentős része a klinikai dolgozók fizetésére megy, akik fenntartják az adott klinikát), ez államgazdasági szinten nem egy vészes tétel, ha azt vesszük alapul, mekkora milliárdok úsznak el erre-arra. Ha a cca 30 ezer orvos képzését egyben kéne kifizetni, ma, lenne mondjuk 400 milliárd forint. Aljas és demagóg leszek, de mi ez ide? 2-3 stadion? A humán erőforrás lesz a gond, mert értelmes, szellemileg és lelkileg ellenálló (munka és tanulás ugye terhelő) fiatalt nem fog minden csücsőrítősszelfis képen találni.

        Válasz
    • Pikkelő

      A családnak legalább akkora költség egy gyerek kitaníttatása orvosnak. Utána az állam demagógiával fizeti ki. A kezdő doktor meg nevetséges pénzért dolgozik két három helyen.

      Válasz
    • Rezidens

      Kedves Zoltán! Van ilyen szerződés. De ahogy Micimacinak is írtam, miért csak az orvosokkal kellene ezt a szerződést megkötni? Amúgy az ár ennél kissé kevesebb, költségtérítéssel a legdrágább egyetemen is 1350000 egy félév (x12=16 millió), ami még mindig aprópénz pl egy stadion költségvetéséhez.
      Havi 1-2 millió forintos kezdőkeresetből Ön szerint mekkora probléma lesz visszafizetni ezt? De örüljön, visszakapja az 1 forint 50 fillérjét a kivándorolt orvos után. Boldogság. Hurrá. Megmutattuk. Tudunk kemények lenni. Na de ki fog itthon beteget ellátni? Hoppácska.

      Válasz
  47. Pista Holop

    Valamikor orvosnak az tanult, akinek elhivatottsága volt!! Manapság azért, mert majd egyszer a beteg emberek nyomorúságán jól meg fognak gazdagodni!! KI mondta nekik, hogy nem átlag fizetésért fog dolgozni?? Annyit keres mint az átlag magyar, valahol le van írva, hogy neki több jár?? Ha elromlik a vízcsapja mit tesz, szerelőt hív, mert Ö nem tudja megjavítani! Ha beteg az ember orvoshoz megy, mi a különbség???

    Válasz
    • omniacrystall

      Pista, tanulja ki mindkettőt és megtudja!

      Válasz
    • Rezidens

      Kedves Pista! A mondandójából a frusztrációjával együtt tudok érteni, ugyanakkor hagy világítsak rá néhány apró problémára a tartalomban:
      “elhivatottsága” – ez a többségnél most is megvan, ebből ugyanakkor nem nagyon lehet jól lakni, adott esetben diákhitelt törleszteni. (Továbbképzések fizetéséről már nem is szólva).
      “átlag fizetésért” – az a fizetés alapvetően messze-messze átlagon aluli, ha a diplomás fizetéseket nézzük.
      “mi a különbség?” – hogy miért várják el a nagyobb fizetést? Azt leszámítva, hogy amúgy szabad munkaerőpiac van, és mindenki oda megy, ahol többet kínálnak érte – mert ezt ugye mindenki más megteheti, csak az orvos nem?
      Nagyobb fizetést, például azért, mert arányban állhatna a diploma megszerzésének nehézségével. Vagy a betanított munkás is keressen annyit, mint a gépészmérnök?
      Nagyobb fizetést, például azért, mert a felelősség egy fokkal tán nagyobb, mint az említett szerelő esetében. Gondoljon csak arra, hogy mi zavarná jobban, egy csöpögő csap a konyhában, vagy egy csöpögő seb a frissen műtött hasán?
      Mert a fent említett felelősség, vagy éppen a mindennapos szembesülés a halállal kifejezetten leamortizálja a leendő kezelőorvosa lelkét?
      Nem kell az orvosokra hálapénzre éhes kapzsi szörnyekként tekinteni – szimplán nem tetszenek adni _senkinek_ hálapénzt a tisztelt hápogó (és a még tiszteltebb normális) polgártársak, hanem kiállni az egészségügy átlátható és tiszta bérezése mellett, aztán lehet, hogy kifehéredne az egészségügy, és feszültségből is kevesebb lenne.

      Válasz
      • Hőss Károly

        mibol gondolja hogy egy orvos nem tud megcsinalni egy csopogo csapot ? barmikor , gond nelkul. ha nem csinalja meg az azert van, mert azt az idot a munkajaval tolti – ugyanis az o munkajat nem tudja atvenni egy vizvezetekszerelo – mig forditva altaban igen.

        Válasz
      • Josef S. Gesundheit

        A felelősséget az orvosgárda mindig áthárítja a protokollokra és a gyógyszergyártókra.Ha meghal valaki rendkívül ritka, hogy egy orvos börtönbe kerül szóval felesleges ecsetelni a “mert a felelősség egy fokkal tán nagyobb” bat.Csak nagyobbnak tűnik.Az a betanított munkás ha egy fontos csavart húz meg egy repülőgépben akkor a seggfej orvos csak annyit vesz észre hogy rendben leszállt,vagy belefúródott a gép a földbe,meghalt az egész családja, vagy ha egy heggesztőt nézünk, nem robbant fel az atomerőmű.Az ilyenek csak a hibát veszik észre és akkor is csak azt jegyzik meg: az a részeges betanított majommunkás az esőerdőből..az miatt volt..de mi ISTENEK vagyunk, nálunk ilyen sosincs.Csakhát a sosincs és a jogilag elsímitott az ugye két külön fogalom..

        Válasz
        • Tibor Csörget

          Maga tényleg egy elmebeteg barom!!!Miket zagyvál itt össze megint???Ne ekézze itt az orvosokat, mert maga is ránk lesz szorulva!!!Ha valaki meghal,az nem az orvos hibája,mert mi pontosan tudjuk,hogy nem vagyunk istenek.Rengeteg betegség van,ami nem gyógyítható.És az ember halandó!!!DE maga nem!!!Egyáltalán,hogy jön ez az eredeti címhez???És hogy jön ide az ISIS kivégzés videója???

          Válasz
          • Josef S. Gesundheit

            Itt nincs ISIS videó 😀 Valamit benéztél.Mellesleg sosem lesz orvosra szükségem.Kizárólag sebészre.Azt fikázok akit akarok, főként ha orvos.Ha maga orvos, megértem nagyképű és arrogáns hozzáállását, MAGUK SZINTE MIND ILYENEK.kb90%. Van az ismeretségemben elég sok orvos, totális szerencse, hogy egy felsőbb tudományos kaszthoz tartozom, hozzájutok olyan dolgokhoz is melyekhez maguk sosem fognak.

    • borzix1

      Pl. az, hogy egy OKJ-s képesítést megszerezni 1-2 év, és az órák után napi fél óra tanulással megvan. Mellette család, buli, nyaralás simán belefér. Orvosit végezni 6 év, éjjel-nappal tanulással, különben több. Plusz 3-4 év, mire szakorvos lesz, rengeteg éjszakai ügyelettel. Család nuku, buli nix. Nyaralás helyett legfeljebb útikönyvek.

      Válasz
  48. Medikus

    Többet között az itt kommentelők miatt is várom, hogy elhagyjam ezt az országot, és olyan helyen praktizálhassak, ahol megbecsülnek. Hogy lehet egy vízvezeték szerelő munkáját egy orvoséhoz hasonlítani?! Megáll az eszem, még csak egymáshoz sem mérhető a két szakmában dolgozó ember felelőssége. Egész általános iskolában tanultam, hogy felvételt nyerhessek az ország egyik legjobb gimnáziumába, majd ott is hajtottam, hogy sikeres legyen az érettségim, amivel fel is vettek az orvosi egyetemre. Az embereknek fogalmuk sincs, hogy mennyi munkát, időt, energiát és PÉNZT kell beleölni abba, hogy csúszás nélkül lehessen megcsinálni a 6 év orvosit. Most nyáron fogom kézhez kapni a diplomámat 12+6=18 ÉV kemény tanulás után. Ezek után álljak munkába 135 ezer forintos netto fizetésért? Ahol emberek élete múlik rajtam? Ahol egy szakmai hiba és akár el is búcsúzhatok a diplomámtól, és dobhatom a kukába eddigi életem munkáját? És még nem is említettem a társadalmi megbecsülés teljes hiányát, amit az itteni hozzászólók véleménye is jól tükröz. Köszönöm szépen, de inkább megyek Németországba, ahol modern körülmények között, TÍZSZERES fizetésért fogok dolgozni és nem másod meg harmadállásokat vállalva, megalázó módon a hálapénzért kuncsorogva kell majd tengetnem az életem. És ez még csak a jéghegy csúcsa, nem ejtettem szót a szakképzés botrányos minőségéről is az urambátyám hűbérúri rendszerről.

    Válasz
    • borzix1

      Ha csak állásban tudsz gondolkodni, örökre bérrabszolga maradsz. Csaxólok.
      A magas lóról meg le lehet szállni nyugodtan. Mert a hídtervező mérnökön is az életed múlik. A kenyérpirítót összeszerelő kambodzsai kisgyereken is. Meg azon a szakmunkáson is, aki a szervízben kereket cserél az autódon.

      Válasz
      • Medikus

        Persze, az utcaseprőkön is életek múlnak, mert ha nem takarítanak fel rendesen, a hatalmas szemétben elterjednek a patkányok és kitör egy újabb pestis járvány. Igazad van akár kereshetnének ők is többet, mint az orvosok. (Megjegyzem budapesten ez így is volt sokáig.) Köszi, de ha demagóg bullshitet szeretnék olvasni felmegyek a kormánypárt fb oldalára.

        Válasz
    • helena bu

      “Többek között” Te kinek a pénzén tanultál? Miért nem mentél Nyugatra a saját költségedre tanulni? Ami adónkból tanultok, és leléptek, át erre azt mondom húzzatok minél gyorsabban, de fizessétek vissza amit az ország rátok fordított. A kommentelők miatt mész el? Igen, azért válaszoltam erre, mert sajnos nem önszántamból kerültem kórházba, de ami ott történt annak maradandó sérülések voltak az eredményei.Egy súlyos baleset után semmit nem csináltak velem, de még tudatállapotom sem volt, már másik kórházba kerültem, ahonnét egy harmadik helyre dobtak.Ott keltem ki magamból, mert a fájdalomtól azt hittem elpusztulok, és akkor haza dobtak. Na utána kezdődött a vizsgálat, és többszörös maradandó sérülésem maradt, amiből már soha nem épülök fel. Na ezekből az orvosokból szeretnék megszabadulni és a nagy tudású jó orvosokat vissza kapni.

      Válasz
    • Gál György Ferenc

      Te,amikor elkezdted az egyetemet,arra gondoltál,ha végzel,majd annyi lesz a fizetésed
      ,mint mondjuk egy német kezdő orvosnak? Vagy eleve úgy tanultál(nem keveset),hogy úgyis rögtön ki fogsz menni dolgozni,csak itthon ezt olcsóbban véghez lehet vinni,mint odakinn?

      Válasz
  49. Agyaggalamb

    Teljesen megértem a küldföldre vágyást, ezzel nincs baj. De a “megbecsülés a betegek részéről” szöget ütött a fejembe. A megbecsülés olyan mint a tisztelet. Nem jár, ki kell érdemelni. Isten-komplexussal meg nehéz.

    Válasz
  50. sagemono

    Mondjuk a Balázskát ismerve minden elképzelhető.Nem is hallgatom, bárhova kerül, mert nekem nagyon primitív bunkó a sleppel együtt. Persze ettől még mindenki eldöntheti, hogy erre vágyik, vagy valami normálisabbra.
    Személyes vélemény.

    Válasz
  51. borzix1

    Az igazi üzlet majd abban lesz, amikor a Brexit után az angol NHS fejre áll, és a magán eü-t igénybe venni kívánó és fizetőképes brit betegek rájönnek, hogy a kontinensen sokkal jobb ár-érték arányok vannak, ott érdemes gyógyulniuk. Na, akkor lesz jó bolt Budapesten meg Prágában magánkórházat alapítani, ilyenben dolgozni! A brit fizetések úgy kétharmada várható, a tulajoknak magas profitráta, de a brit éghajlat nélkül. Oltári üzlet lesz.
    A savas támadások, gyerekerőszakoló bandák és terroristák hiánya meg önmagában is kész felüdülés.

    Válasz
  52. helena bu

    A friss diplomás külföldön szeretné magát mielőbb kipróbálni, csessze meg akkor miért a magyarok iskoláját használta erre hogy orvos lehessen, a mi adónkból. Az orvosokat szeretném ha vissza jönnének, mert a java elment, akik meg itthon maradtak gyalázatos undorító férgek, takarodjanak, de előtte a diplomájukat tegyék le oda, ahonét kézbe vették. A betegek életére törnek a hozzáállásukkal,tisztelet azoknak a tisztességes orvosoknak akikkel beteg nagyon kevés találkozhat.

    Válasz

Hozzászólás írása