Joan Robinson, a legbefolyásosabb női közgazdász

A közgazdaságtan meghatározó alakjai között megdöbbentően kevés nő van. Sem az alapítók (Smith, Ricardo, Marshall, stb.), sem a huszadik századi nagy viták szereplői (Keynes, Sraffa, Samuelson, Hayek, Friedman, Solow, stb. stb.) között nem találunk gyakorlatilag egyáltalán hölgyeket. Emiatt valószínűleg elég nagy konszenzus lenne abban, hogy a legbefolyásosabb női közgazdász az idők során Joan Robinson volt. A kevés számú nő között elsőnek lenni azonban kevésbbé lett volna izgalmas. Robinson viszont általában véve, nemektől függetlenül lett a közgazdaságtan egyik legbefolyásosabb alakja.

 

sanft-und-grossmutterhaft-sah

A huszadik század leghíresebb közgazdasági iskoláját John Maynard Keynes és köre, úgynevezett “cirkusza” alkotta az angliai Cambridge-ben. Ennek volt tagja Joan Robinson az olasz Piero Sraffával, a magyar Káldor Mikóssal, illetve a német származású angol Richard Kahnnal. A Nagy Gazdasági Világválság kihívása miatt érthető módon maga Keynes, a Mester lett közöttük a legismertebb. Már az ő munkáiba is olyan kulcsonfontosságú inputokat adott a viták során Robinson, melyek nélkül a visszaemlékezések szerint nem jöhetett volna létre az Általános Elmélet.

Amennyiben azonban nem lett volna világválság, minden bizonnyal a Robinson által úttörőként kidolgozott monopolisztikus versenyelmélet lett volna a meghatározó közgazdasági irányzat. Ennek lényegi mondanivalója, hogy Marshallék tökéletes piaci modelljével szemben már a huszadik század elején világosan látszott, hogy az angolszász országokban minden egyes gazdasági ágazatot nagyon kevés számú de nagyon nagy méretű gazdasági szereplő dominált. Ezek között a szereplők között csak nyomokban volt igazi árverseny, hiszen senkinek nem volt érdeke ily módon a profitot csökkenteni. Látnunk kell ugyanis a piaci fundamentalizmus egyik paradoxonját: tökéletes piacon nincs profit! A nagy számú szereplő ugyanis addig versenyez, míg a költségek szintjére csökkentik a piaci árat, a nyereség pedig eltűnik! Robinson és társai (az amerikai Berle és Means szerzőpáros, illetve a szintén amerikai Chamberlin munkái jelentettek itt sokat) azt a ténylegesen létező helyzetet vizsgálták, hogy mi történik akkor, ha az egyes szektorokban talpon maradt kis számú nagyvállalat implicit módon felismeri, hogy nem értelmes dolog az árverseny. Ez a jelenlegi korunkban meglehetősen ismerős helyzet azt eredményezi, hogy a szereplők elsősorban a branding eszközével versenyeznek. Az olyan száz százalékos ismertséggel rendelkező cégek mint a Coca Cola vagy a MacDonalds irtózatos globális reklámköltségvetéssel rendelkeznek. Miért? Elsősorban azért, mert nem versenyző árak (azaz fix profitmargó) mellett aminden másnál meghatározóbb a profit növelése szempontjából a fogyasztók brandhűségén keresztül növelni piaci részesedésüket. Ezt a gondolatmenetet követte John Kenneth Galbraith később, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a csúcsra járatott médiaipar a gazdag társadalmakban már olyan termékek és szolgáltatások megvételére is képes rávenni a fogyasztót, amire az korábban nem is gondolt.

A másik út a profit növelésére nem versenyző árak mellett a profitmargó növelése a költségek csökkentése útján. Ehhez lobbyzni érdemes a kormányzatoknál az adók folyamatos csökkentésére, offshore területekre menekülni, vagy azzal fenyegetőzni. Az átláthatatlan kampányfinanszírozás eszközén keresztül a nagyvállalati szektor és az üzleti elit foglyul ejtheti a politikai elitet. Lehet még folyamatosan visszaszorítani a munkavállalók béreit, alacsony bérezésű országokba telepíteni a termelést, avagy ezzel fenyegetőzni. Monopszonisztikus helyzetben lévő cégeknek (egy nagy vevő, például a nagykereskedelemben) szintén sikeres stratégia a beszállítói árak leszorítása. Baran és Sweezy követték ezt a Robinson által kijelölt utat a létező kapitalizmusról szóló korszakalkotó tanulmányukban, a Monopolkapitalizmusban.

A ténylegesen létező, nagy vállalatok által dominált kapitalizmus és az általuk foglyul ejtett demokráciák tanulmányozása nagyon sokat köszönhet a huszadik század egyik legmeghatározóbb, de kevéssé ismert közgazdászának, Joan Robinsonnak!

 

269 hozzászólás a(z) “Joan Robinson, a legbefolyásosabb női közgazdász” bejegyzéshez

  1. KU DE TA

    Nem jó videó! Sokkal többet vártam. Profit kellett volna megbízni, mind a filmezéssel, mind a vágással.

  2. Botond Bertalan

    mibajod? 😀

  3. Egynyolchét Piró

    Ezt egy drón készítette és nem ember.

  4. Skin Walker

    Mi a picsáért kell levágni az alsó-felső széleket?! Agyfaszt kapok ezektől a csíkoktól. Megvettük az egész képernyőt…
    Meg ez a zene is…?
    De legalább színes és nem a ma szokásos zöldhályogos-homályos.

  5. Csubi

    szerintem fasza lett 🙂

  6. Akzo

    :DDDDDDDD Amúgy teljesen egyetértek!

  7. Jon Ideszemet

    Csak kicsit kamu! Drónról ilyen közeli szép, állóképeket hogy csinálhat? Szokásos, hatásosan összevágott semmitmondó film!
    Persze, ha vágatlan lenne…

  8. Guest

    0:36-0:38 között az óriás kerék mellett az mit keres ott talán egy zombi?? Mert úgy lépked.

  9. László Hrivnyák

    Gondolom ugyan az az ember aki a videó többi részén is mászkál.
    De lehet, hogy tényleg valami mutáns, passz. 😀
    Sose lehet tudni mit titkolnak el. 😀

  10. Sindey Samson

    0:36- 0:37-2:47 az szerintem egy zombi

  11. KZoltán

    “Látnunk kell ugyanis a piaci fundamentalizmus egyik paradoxonját: tökéletes piacon nincs profit!” Egész pontosan nem profit nincs, hanem a befektetett tőkére vetített kamatot szorítanák le nullára. Hogy is mondta Proudhon?: ha a munkások zavartalanul, akadálytalanul, megszakítás nélkül dolgozhatnának, a tőke hamarosan tőke-túltermelésbe fulladna (ne tévesszük össze az árutúltermeléssel). Ezt meg kell akadályozni, a piaci szereplők számának korlátozásával, de ha másképp nem megy, válság kirobbantásával – 2-3 %-os tőkekamat alatt a tőkések visszafogják a keresletet így kirobbantva a válságot. Nem véletlen, hogy Keynes művének a címe: A pénz, a kamat és a foglalkoztatás általános elmélete. Na de Keynes kitől tanult?

  12. Zoltán Pogátsa

    A profit sztem nem egyenlo a toke hatartermelekenysegevel (Sraffa). 😉

  13. hoci nesze

    Remélem, Zoltán, nem gondolod, hogy a járadékvadászat, a szabályozó foglyul ejtése vagy a speciális érdekcsoportok lobbija a színtiszta laissez-faire kapitalizmus következményei, amolyan “piaci kudarcok”, amiket hathatós állami intervenciókkal kell orvosolni. Mert mindezek valójában a jóléti állam és az állami intervenciók következményei.

    Zoltán, ha nem szeretnél “nagy vállalatok által dominált kapitalizmust és az általuk foglyul ejtett demokráciákat” meg hogy a “nagyvállalati szektor és az üzleti elit foglyul ejthesse a politikai elitet”, akkor neked is a kis államot kell követelned. Mert az “elosztási koalíciók” (kartellek, kamarák, haverok, a “protekció arisztokratái” stb.) ellen az igazi ellenszer az, ha az állam nem osztja újra a fél GDP-t meg nem szabályozza még azt is, hogy kerülhet-e sótartó az asztalra az oviban.

    Ui. mennék kevesebb pénzt oszt újra az állam, annál kevesebb a lehetőség a járadékvadászatra, annál kevesebb a lehetőség a csókosok zsebeinek megtömésére stb. Ha az állam egyetlen forintot sem költene közbeszerzésre, akkor egyetlen cég sem akarná foglyul ejteni a politikát. Gondolom, Zoltán, még te is érted, hogy az állami kiadások csökkentésével csökken az üzleti élet késztetése, hogy rabul ejtse a politikát; gondolom, te is érted, Zoltán, hogy mennél kevesebb dolgot szabályoz az állam, annál kevésbé lehet a szabályozókat foglyul ejteni; mennél kevesebb adót akar lehúzni az állam a gazdaságról, annál kevesebb az offshore; mennél kevésbé avatkozik bele az állam a gazdasági életbe, annál kisebb az elosztási koalíciók játéktere stb., stb.

    És akkor talán még jutna is a valóban rászorulóknak, azzal a kitétellel, hogy az ország fele nem lehet rászoruló. Ha ui. egy ország fele rosszul él, akkor az egyszerűen azért van, mert az az ország eleve szegény. Akkor az kell, hogy az az ország gyorsan növekedjen. De az nem megy egyik napról a másikra, és főként nem megy antikapitalizmussal. A jóléti államhoz először jólét kell. Bár tudom, hogy te ezt éppen fordítva látod: először van a jóléti állam, és abból lesz a jólét. De ez szerintem képtelenség.

    Nota bene a mostani Cato Journalban van egy remek cikk. Randall G. Holcombe szerint a mai kapitalizmust “politikai kapitalizmusnak” kellene nevezni. Találó név! Ennek lényeg: a politikai és a gazdasági elit kölcsönösen támogatja egymást az elit státusz megtartásában. Ne ez az, amit a kapitalizmus valódi barátai nem szeretnek.

    http://object.cato.org/sites/cato.org/files/serials/files/cato-journal/2015/2/cj-v35n1-2.pdf

    Ami pedig Joan Robinsont illeti. Robinson egyik legfőbb ihletadója egy másik nő volt, Rosa Luxemburg. És bár a nemzetközi nőnap eredetileg egy kommunista ünnep, azért még tiszteljük a nőket.

    Isten éltesse Őket!

  14. szofter

    “Látnunk kell ugyanis a piaci fundamentalizmus egyik paradoxonját: tökéletes piacon nincs profit!”

    Azért ez így – hogy jóindulatúan fogalmazzak -, nem túl pontos. Amit köznapi (és bármilyen nem közgazdaságtani) értelemben profit alatt értünk, az nem ugyanaz, mint a közgazdaságtan profitja. A közgazdaságtan ugyanis a köznapi értelemben vett profitból levonja az alternatív költséget, azaz azt a profitot, amit az adott erőforrásokat más gazdasági tevékenységben hasznosítva el lehetett volna érni. Ha minden piacon tökéletes verseny van, akkor minden tevékenységgel ugyanakkora köznapi értelemben vett profitot lehet elérni, ezért bármely tevékenység profitjából bármely másikét alternatív költségként levonva nullát kapunk. Így eshet, hogy a tökéletes verseny modelljében “nincs” profit. A tőke parkoltatásához képest van többlet, csak a többi befektetési lehetőséghez képest nincs.

    A nagyvállalatok egyébként nem csupán az adók csökkentéséért lobbiznak. Mert kétségtelen, ha csökkentik az adóterhüket, az nekik jó. Csakhogy az a konkurenciájuknak is ugyanolyan jó. Ezért általában inkább teljesen másért lobbiznak: szigorúbb szabályozásért. Mert akkor lehet úgy lobbizni, hogy a szabály véletlenül pont a jól helyezkedő céget részesítse előnyben. Például nagy cégként támogatjuk a minimálbér emelését, miközben magunktól a világért nem adnánk magasabb fizetést az alkalmazottainknak. Hogy miért? Mert ha a minimálbér emelkedik, akkor nem csak mi fogunk többet fizetni, hanem a kevésbé tőkeerős versenytársaink is, és ez némelyüket csődbe fogja vinni, mi pedig letaroljuk utánuk a piacot. Vagy támogatjuk a boltok nyitvatartási idejének szabályozását. Igaz ugyan, hogy nekünk is be kell zárnunk a legtöbb boltunkat vasárnap, de mi néhányat kinyithatunk, a konkurenciának meg az összeset zárva kell tartania, és így vasárnap miénk a piac.

  15. KZoltán

    Egy poszthoz fűzött megjegyzésben nehéz mindent pontosan definiálni. De ha már: mivel munkamegosztáson alapuló árutermelő gazdaságban élünk, azért dolgozunk, hogy az általunk termelt árut elcserélve hozzájussunk a mások által termelt áruhoz, ezt értem ügyleti nyereség vagy munkahozadék (vagy profit) alatt. És erre rakódik rá az ügylethez felhasznált tőke kamata. Ezért nem ugyanaz – nálam – a kettő.
    De ha már Zoltán nap, egy másik közgazdász hölgy: http://kovasz.uni-corvinus.hu/kov13/kennedy.php

  16. Quercus

    Húúúú, ez de jól hangzik.

    Te figyelj, hol van az az ország, ahol ez működik. Már csak hogy tudjuk, hová mehetnénk a szánkat tátani.

  17. hoci nesze

    Ez mindenhol működik. Csak tudja mindenhol vannak szép számmal olyanok, akik a szájtátáson kívül semmi máshoz nem értenek, és ezek sajnos nem érdekeltek a működésében.

  18. Miklós

    Jó ez a két pont a branding-ről és a lobbizásról!
    Az üzleti élet egy pozitív visszacsatolású (sikert a sikeresnek) rendszer, ha magára hagyják eszkalálódik, szükségszerűen monopolisztikussá válik, végül összeomlik. A kérdés szerintem nem az, hogy kis állam, vagy nem, hanem az, hogy milyen a struktúrája, hogy miben kicsi, és miben meghatározó. A mai globális instabilitás egyik oka, hogy az üzleti élet globalizálódott, a negatív visszacsatolású rendszerek, amelyek a diverzitást, a stabilitást biztosíthatnák, viszont nem globalizálódtak. (adórendszer, egészségügy, nyugdíjrendszer, szakszervezetek, környezetvédelem, …) Szerintem az sem árt, ha a politikusok arisztotelészi értelemben politikusok, és nem előretolt bástyák, szerencselovagok. Azon dolgozzanak, hogy olyan intézményeket hozzanak létre amelyek erkölcsös állampolgárokat nevelnek. Sokat segít ebben az átláthatóság. Ha valamiben egy államnak nagynak kell lennie, akkor ez mindenképpen az.

  19. Quercus

    Na ezt örömmel hallom. Mármint, hogy pl. az USA, Anglia, Németország iciki-picike államapparátussal működik.
    Egyébként ők tudnak erről?

  20. ttt

    Hayek vs. Keynes+Sraffa (az olasz) vitának a pénzteremtés volt a lényege (a pótlólagos pénzteremtés). Hayek ezt “kényszer megtakarításnak nevezte (beruházások azon része ami meghaladja a megtakarításokat), Sraffa ezt (Hayek olvasatában “nem megfelelő hitelezésnek nevezte”), addiciónális pénzről beszélt, ami nem feltétlen emeli a jövedelmeket (ellentétben Hayekkel aki szentül hitte hogy infláció lesz belőle). Erről ment a vita az Economic Journal hasábjain. (Keynes azt monda Silvio Gesell-ről hogy “a világ többet tanul tőle mint Karl Marxtól”.) A lényeg hogy Keynesék az “elégtelen fogyasztás” oldaláról közelítették meg a problémát. Keynes a természetes és a pénzpiaci kamatláb kapcsolatát vizsgálta a beruházási-megtakarítási kapcsolatrendszeren keresztül és a problémát a bankrendszer működési mechanizmusában vélte felfedezni. Az “elégtelen kereslet” ellentételezésére állami beavatkozást javasolt h. hogy a beruházási szintet felemelje a megtakarítási szintre vagy a fölé. Hayeknél ez kiverte a biztosítékot és az állította hogy a korábbi állapot szintjére esik vissza a rendszer azaz S>I állapotba, csak már egy “amortizálódott pénzvagyonnal”.

  21. Pém Mihályné

    Barthelemy, André: Cigányország útjain c könyvében olvastam először arról a jelenségről,hogy a.beszéd és a kommunikáció nem azt a szerepet játssza mint nálunk..Rengeteg nyelvi játékuk van amit mi fel se ismerünk már, a szolidak, kedvesek, mint a játékos nagyotmondás, a játékos sértegetés, és a durvák, mint a szavakkal megölni valakit, de ők ezt se veszik komolyan. Egyébként rendkívül gazdag . szóképekben és közmondásokban gazdag nyelvet használnak egyes cigány közösségekben, sok tájnyelvi szót,mintha egy század eleji nyelvezetet hallanánk Veres Péter regényéből. Ez is mutatja a kultúrák egymásra hatását, hogy a magyar paraszti nyelv most a cigány kultúrában köszön vissza. Mi mikor használtunk utoljára pl közmondást közbeszédben? .Egyszer megbíztuk a cigány faluban gondozottunkat Marikát, vigye át az adományt a szomszédba a tápszer adományt. Marika nagyon ódzkodott ettől, akkor úgy tettek hogy minek az nem kell, fújj, minek hozta, persze hogy kellett nekik, csak büszkék, és szégyen elfogadni valamit meg , mert aki csak úgy ad, az ” KUTYA ” ez egy kifejezés, senki se akar kutya lenni, és ezért mindig valamit valamiért kell adni.Kisebb kultúrsokk ért, amikor Gina fél órán keresztül rimánkodott, kérlelt, könyörgött, hogy ne legyek kutya, mert nem lehetek kutya, és ne és ne legyek kutya, vagyis ne vigyek csak úgy adományokat a szomszédba ! Nagyon szép szavakat használt, nem tudom utánozni..Csodálkoztam hogy beszélhet ilyen gazdag szókinccsel egy óvodás kislány, aztán kiderült, hogy negyedikes, csak kisnövésű. Eszembe jutottak az iskolások, akik visszautasítják a szemétszedést, mert ők nem kutyák… Kirabolják meglopják egymást, ez nekik nem olyan súlyos, nem kezelik olyan súlyosan …pl elment otthonról, eltűnt a pénze a kanala a szemüvege a gyógyszere..ez mindennapos, ezért kell valakinek otthona a házat őrizni, de akkor is figyelnie állandóan a saját rokona mit lop el,,,,és utána úgy tesznek mintha nem történt volna semmi…a gyerek, a nagyobb gyerek azért nem megy iskolába,mert vigyáz a házra..,,Az adás és elfogadás néhány kevésbé ismert aspektusát érintettem most….

  22. Magenta

    Ha saját megmozdulás, ott mindig “százezrek” vannak, az egyes ellenzéki tüntetéseken pedig a képeken, videókon látható hatalmas tömeg is csak pár ezer ember – szerintük.
    Csak a szokásos hazudozás, nincs itt semmi látnivaló…

  23. Krottendorf

    Hát nincs más hátra, mint április 8-án megszámolni a szavazatokat, hátha az elég pontos képet ad majd a pártszimpátiákról.

  24. Oszkar Kovacs

    Mert nem Soros szállította repülővel.

  25. [email protected]

    https://www.mapchecking.com/ én ennek a segítségével néztem meg, és szinte pontosan ugyanennyi jött ki.
    Ajánlom ezt az oldalt: https://www.poynter.org/news/online-tool-makes-checking-crowd-sizes-easier Ez pont ezzel a témával foglalkozik.

  26. Éva Konok

    Volt,hogy azt mondták valamelyik rendezvényükre a Kossuth téren,hogy 2 millión voltak.Úgyhogy én nem hiszem el sose amit állítanak!Bár a tény az,hogy sajnos tényleg sokan voltak.Bár most egy kicsit megnyugodtam,hogy azért jóval kevesebben!

  27. Rubeola

    Én ott voltam 2002-ben és akkor nagyon sokkal többen voltak, az Alkotmány utca végig tele volt, a Bajcsiig. A Kossuth tér is egészen tele volt mindkét oldalon egészen a rakpartig illetve az Igazságügyi minisztérium előtti rész is, a Falk Miksa és a Balassi utca majdnem a Jászaiig. Szintén tele volt a Nagy Imre tér, és a Nádor utca. Akkor volt több százezres tömeg, a mostani ennek töredéke. Bár így is kétséget kizáróan sokan voltak. Azt is érdemes megemlíteni, hogy akkor nem volt szervezett buszoztatás. Nagyságrendileg most 800-1000 busz érkezett a határon túlról és vidékről, ez átlagosan 40 fővel számolva mintegy 30000-40000 ezere ember. Tehát Budapestről és az agglomerációból nem sokan érkeztek, maximum 20 ezer ember. A szerző becsélese szerintem közel áll a valósághoz. 60 legfeljebb 70 ezer emberről lehetett szó.

  28. László Kerekes

    Ne hazudj!
    Kibaszott hazugok vagytok, de miért magatokkal szemben?

  29. Tibor Borda

    Békemenetre már csak a hülyék és orbi megszállottak mennek

  30. Én

    Majdnem teljesen egyetértek, kivéve a 2002-es buszoztatással. Az akkor is volt, csak nem ennyire szervezetten, illetve az egész tömeg arányához képest még jobban elenyésző. Egyébként több százezer akkor sem volt, inkább 150, max.200 (akkor is kiszámolták a területre), ami persze hatalmas szám ekkora országban.

  31. tanárúr

    A szerző nagyon precízen számol. ( 2,5 ember/ m2). Vagyis két lábra álltak és felegyenesedtek. Ezek, szerencsétlenek a világukat sem tudták. 😀

  32. halálosztó PzKpfw Maus

    majd a szavazáskor ott leszünk faszkalap.
    ti meg elkotródtok végre végleg.

  33. Nagy György

    A választások is ilyenek. A legutóbbi választáson 61% volt a részvétel, ennek 44%-át szerezték meg. Márpedig 8 millió 61%-ának 44%-a inkább csak egyharmad körül van. Egy program nélküli, vitára ki nem álló, országot leépítő párttól ez is szép teljesítmény. Ha elhinném, hogy a nép szavazata bármit is számít, még a végén bizakodnék, hogy akár változhat is valami…

  34. Csilla Katona

    Ne reménykedjen Éva. Ott voltam, nagyon sokan voltunk. Valóban több százezren.

  35. Péter Mód

    Szerintem volt az 2 milliàrd is. Legalább!

  36. Hegyi Zerge

    akkor nem kell idegeskedni 😀 vagy de? 😀 😀 annyian voltak mint a nyűvek….remélem úgy is érnek véget

  37. Hegyi Zerge

    kb ennyi idióta van MO.-n akihez ha bemegy a tolvaj és viszi az ezüsteszcájgot akkor megállítja és odaadja neki a megtakarított pénzét is ” Hé TolvajÚr ezt még itthagyta!”

  38. Szabina Zoltán

    Kedves Csilla, maga viszont reménykedjen…de nagyon, hogy az a “több százezer” el is menjen szavazni április 8.-án….és, hogy az imádott fidesze egyáltalán elérje a parlamenti küszöböt…

  39. Zsolt Balogh

    A szlovák szagértő újabb okoskodása:)
    Akkor tegyük mellé a netadós képeket ott állítólag 50e ember volt

  40. Zoltán Cziráky

    Százalékok nem pontosak, hiszen ez könnyen ellenőrizhető. 2014 – Nemzeti Választási Iroda!

  41. Mária

    Mi az, hogy több százezren? Hol állt az a több százezer?

  42. János Hunyadi

    Milyen módszerrel számolt?

  43. fikusz

    ???

  44. Lajos Incze

    a szívivel, egyem a lelkit

  45. Kerekes Gabriella

    Meg aki baksisért elmegy oda.

  46. Kerekes Gabriella

    A Kossuth térre és a környező mellékutcák nyitott részére összesen nem fér el százezernyi ember. Jól ismerem a környéket, ott nőttem fel.

  47. Erdei Zoltán

    Vagy legalább a buszokat elérje… 🙂

  48. Laszics

    Persze, hogy könnyebb összeszámolni!. Itt nem mozognak, hanem ülnek (Hihi)

  49. login futása

    Ezek a fideszes érvek mindig csodálattal töltenek el.

  50. login futása

    Ahonnan Csilla érkezett, egy focicsapat már tömegnek számít.

  51. pireza

    Kedves Csilla, egyenként megszámolt mindenkit? Csak mert ott, a tömeg közepén, elég nehéz megbecsülni. Legfeljebb annyit lát, hogy “sokan” vannak. A légi felvétel viszont nem hazudik.

  52. login futása

    menjetek is, tegyetek bizonyságot a butaságotokról, hogy egy tolvaj seggét nyaljátok.

  53. Sebaj, Tóbiás!

    Origo, mint forrás??? Ne viccelj már! Normális ember azt az oldalt nem nyitja meg!

  54. __r__

    Soros Soros Soros!

  55. Gyorgy

    Érdekes, hogy összement a Kossuth tér. A HVG korábbi becslésében még közel 130 000 négyzetméteres volt és közel 500 000 ember fért el rajta.

    http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  56. Ne tudd ki!

    Nem azt tárgyaljuk, hogy mennyibe került nekünk ez a békemenet, ezért ez az információ nem ide való!

  57. József Alapi

    BB
    SZÁNALMASAK VAGYTOK!!!!

  58. Dani Tibor

    Pedig ha a Magyar Idők azt írja, hogy sok százezer, akkor az sok száz ezer!

  59. Ne tudd ki!

    Én már beneveztem a számlálásba a DK delegáltjaként. Sajnos se az orbán, se a Soros nem fizeti, igaz, legalább ebédet és kávét azt adnak nehogy éhen haljunk, vagy elaludjunk. Viktorka nem bírná sokáig az izgalmat, ezért serkenteni kell a számlálást!

  60. trollolo3

    😀 😀 😀

  61. Mukibacsi

    Nem a békemenet számlálgatása fogja adni április 8-án a tutit, hanem a szavazócédulák. Az ellenzéki rendezvényeken töredék ember volt. Gyurcsány gyakorlatilag azóta is csak a piába tudja belefojtani a hülyeségét, Vona beszéde nem volt semmilyen, az N1 TV(az meg egyébként mi?) gyakorlatilag kizárólag a színpadot mutatta végig, szemérmesen nem mertek megfordulni, mert kiderült volna, hogy tán 200 ember se volt rá kíváncsi. Nagyerekek! Nem kell itt matekozni, csak gondolkozni, hogy melyik párt tudja megszólítani a szavazóbázisát és melyiknek VAN szavazóbázisa. Aki meg kicsit is elgondolkodik a Hódmezővásárhelyi időközin, annak inkább azon kéne sakkoznia, hogy mi lehetett a célja annak, hogy hagyták nyerni a Márky-Zay gyereket. Na lesz itt pofára esés de nem kicsi! 🙂

  62. Gábor Molnár

    A Kabát Peti sem számolhatta volna jobban…..

  63. Thomas

    Kedves György! Az Ön által linkelt cikk 2006-ban írodott. Ha jól emlékszem 7 évvel később (2013-ban) építették át a Kossuth teret (a fenti cikk is ír erről). A régi és a mostani állapotot is láttam személyesen (napi szinten) és össze se lehet hasonlítani a terület nagyságát (2013 előtti/utáni). Nekem még a fenti, majd 60 ezer ember is soknak tűnik, nem hogy a több száz ezer. Nézzük el a Fidesznek: a matematika soha sem volt az erősségük. Emlékszünk még a Rákay Philip által hangoztatott 2 millió főre? Ahhoz képest már jobban becsülik meg a tömeget 🙂

  64. Mukibacsi

    Tévedsz! Csak az ostoba ember engedi meg magának azt a luxust, hogy nem tájékozódik minden oldalról, mert hajlamos lesz beszűkülni és tévútra viszi a saját imádott propagandája. Ezért nézz M1-et és N1-et 444, 888, Alfahír, Magyaridők..stb… MINDENT! És akkor talán elmondhatod, hogy kicsit tájékozottabb vagy.

  65. trollolo3

    Elfelejted, hogy ezek az emberek nem önszántukból mentek a Kossuth térre, a közalkalmazotttakat a fidesz kirúgással fenyegette, ha nem mennek el Pestre vonulni, és rengeteg lengyelt is idehozattak. Jó, ha 10 ezer ember kiment erre a rendezvényre önként. A fidesz összeomlott, menekülnek a patkányok.

  66. Zᴇᴍᴇʟʏɪ Mɪʜᴀʟʏ ??

    Ugye? A Pripjaty mocsara sem sugároz annyira, mint a fidióta “értelme”. 😀

  67. Mukibacsi

    Fehér ember nem felejt. Ezt csak az ellenzéki média által megvezetett emberkék nyalják be, hogy fizetett emberek voltak a felvonuláson. Számokkal lehet bűvészkedni, de a március 15-16-án leállt és elhallgatott a teljes ellenzéki média és a liberális Facebookon is rohadt nagy csend volt. Megdöbbenés. Ettől nem kell nagyobb lakmuszpapír, hogy bizony, bizony…. és amikor kicsit kezdtek föleszmélni az emberkék, akkor sem igen tudták a nyögéstől erősebben artikulálni a Békemenet sikerét Ez a lényeg. Ebben van a velő.

  68. Mukibacsi

    Hiába mondod, akik itt kommentelnek azok egyike se volt ott. Csak az imádott médiájuknak hisznek. 🙂 Én is ott voltam, senki nem fizetett érte, tehát ez is baromság, de ezt te és én, és mindenki, aki ott volt pontosan tudja.:)

  69. cserhati remete

    Ki? Hova?

  70. Tüske Zsófia

    honnan tudja, hogy az ellenzéki rendezvényeken töredék ember volt, ha a békemenetet preferálta? és azt, hogy gyurcsány piás? magából indul ki talán?
    nem kellene inkább a saját térfelén – mondjuk – az EP képviselője, deutsch tamás és orbán barátja, habony kokainfogyasztásával foglalkozni? el is hiszem, hogy zavarja a matek, a fideszesek többsége olyan, mint Fridolin, a pimasz borz anyja. Kettőig tud számolni, ami annál több, az már csak sok. ezért nem veri ki a magafajtában a biztosítékot a disznószerelő rablásai és az egységnyi hülye debreceni polgi besült pénzmosási kísérlete. az ilyen szemében nálunk az uborkatolvaj bűnöző, a milliárdokat rabló maffiózó ügyes. a keresztény értékrend nagyobb dícséretére.

  71. Dr. lugoss bela

    Azt mondja, hogy a szavazáskor faszkalapként lesznek ott. Mit nem lehet ezen érteni? 🙂

  72. Dr. lugoss bela

    Meg a szerencsétlen közmunkások, akiknek busszal kellet feljönniük, különben ugrik a minimál bér.

  73. trollolo3

    A cikkben fehéren feketén le van vezetve, hogy hazudott újra a kormánysajtó, ez nem bűvészkedés, hanem a tények és az értelem szeretete, ahogy azt a Felvilágosodás óta használjuk. Elég volt a fideszes kamuból és tömjénfüstből, végre egy felület, ami Spinozaként tartja a magyarok elé a lámpást!

    60 ezer ember? Hát az nem olyan sok, főleg, hogy állami pénzen buszoztattátok az embereket Lengyelországtól Romániáig, Budapestre.

  74. Tüske Zsófia

    na, ne túlozzék…. fehér ember? velő tényleg van a békemenetben. a legaljasabb kádárista seggnyalók ott nyomták a molinót. a bérborz stefka elvtárs, bencsik elvtárs, a munkásőr, a szarosszájú bayer, aki a saját fajtájának legundorítóbb gyalázója, a kicsit túlexponált alcsúti szaroscsizmás…. csupa békebeli káder…. mögöttük az erdélyiekkel, akiknek hiányzott már a tapstéren nyomulás és a Conducatornak tiszteletet adó éljenzés. kis ország vagyunk, csőcselékünk csak egy van.

  75. cserhati remete

    Ha az âltala becsült létszám tízszerese szavaz a Fideszre, akkor sem lesznek elegen.

  76. Tüske Zsófia

    ennek a fajtának te tényekkel hiába jössz. hívő szegény.

  77. Tüske Zsófia

    Gajdics már a nyíregyházi főiskolán lévő kisz-tagságot is húsz éven át vizionálta túl. persze ott rángatóznia még mindig jobb volt, mintha dolgozni kellett volna mennie a korosodó ifjúgárdistának.

  78. Tüske Zsófia

    maga épp, amint tájékozódik…. juhhé. hiányzik a szabad nép félóra, mi?

  79. Mukibacsi

    Margit híd teljes hossza: 607m – TÉNY, Amikor a menet már elérte a Pesti hídfőt, még több, mint kétszer annyian el sem indultak. Egy sorban kb 70-85 ember fér el és tömöttek voltak a sorok. Jó minőségű fotókon lehet látni és számolható is. 2 embert számolj 1m2-re (tehát kevesebbet, mint amit az itteni matematikus a cikkben!) Alul becsléssel is tehát 2000m(menet hossza) x 2 (ember/m2) x 75(sorban lévők száma) Ez összesen 300000, azaz HÁROMSZÁZEZER ember! És ez nem tartalmazza azt a tömeget, amelyik nem Budáról indult, hanem becsatlakozott a pesti oldalon. Na ezen lehet variálni, hogy ez hány fő volt. De a “több százezer” semmiképp nem kérdőjelezhető meg szerintem. Na további kellemes matekozást! 🙂

  80. Tüske Zsófia

    vissza a házsongárdi temetőbe

  81. Tüske Zsófia

    az a helyzet, hogy tíz ilyen is sok, szégyen az egész országra nézve

  82. Mukibacsi

    Onnan, hogy van internetem és utólag megnéztem valamennyi tudósítást. Lejjebb írtam valahol, hogy minden oldalról tájékozódni kell ahhoz, hogy valamelyest képben legyen ebben a nyomorult világban az ember. Nagyon tetszettek mellesleg a hasonlatai, kár, hogy indulati tényezőként szőtte bele és nem objektivitás-vezérelten. Csókolom kezeit.

  83. Tüske Zsófia

    maga meg kettyós, hogy képtelen megkülönböztetni a kettőt egymástól.

  84. Mukibacsi

    Milyen kádáristáról beszélsz? Gyurcsány ugyanolyan KISZ-titkár volt, mint bármelyik, na hagyd a süketelést. Senki nincs, aki ne abból az időből indult volna. Még Vona is szopta az a tejet, de mindegy. Számolgass inkább.

  85. Mukibacsi

    Inkább hiszek, mint behunyom a szemem és beledugom a homokba. De a matematika az egzakt dolog. 🙂

  86. Mukibacsi

    Mondjuk ezt az átlátszóponthu-t nem tartom nagyon mérvadónak – ez ratyibb, mint a Tibi atya

  87. Tüske Zsófia

    abszolút indulatmentesen írtam azt, amit, de örvendek, hogy tetszett. a tájékozódási forrásaival kis gond van. 888? az a nyuggerrugdosó kokós dezinformációs portálja. de ha maga az ifjúgárdista gajdicsottótól, vagy a prostisrácoktól, az őskomcsi bérborztól akar tájékozódni, hát…. én szóltam, ha ilyeneket követ, előbb-utóbb körbeforog, oszt már csak azt kell mondania, ninó-ninó és mehet a csuti szobatársának.

  88. Mukibacsi

    Na! örülök, hogy olvassa ezeket is! Így kell! Minden oldalról tájékozódni és mindent elosztani kettővel és meglesz valahol az igazság is középen .

  89. Tüske Zsófia

    és? ő legalább nem váltott többször köpönyeget. mint ahogy a munkásőr egyenruhát csinos világoskék zsinórosra cserélő önjelölt bencsik vitéz. és a bérborz sem a kisztitkár kategória. hogy a szochazás őskomcsi kövér elvtársat, aki mostanában chestochovai zarándoklaton a Fekete Madonna előtt vezekel a lengyel testvérekkel már szendén hallgassuk is el…. tuggyuk ugyan, a mi komenyistánk jó komenyista, és a belülről bomlasztás történelmi tény még a vamzereknél is, de azért ezekért ENNYIRE lelkesedni nem comme il faut… ha csak valaki nem az ávóban nyomta valaha és emiatt ismeri a dörgést.

  90. Tüske Zsófia

    olvassa az, akinek két anyja van. egy komcsi és egy mindentelhisz.

  91. Tüske Zsófia

    vizet prédikál, közben bort nyakal és gyurcsányozik. schőn.

  92. perverznyúl

    Oké! Legyen igazad! Nem kádáristák, hanem III/III-as , III/II-es volt ügynökök, tartó tisztek.
    Szita Károly, a NO1 G…! Stumpf István, Tasnádi László……S még Pintér olajozót nem is említettem.Vagy ki ne hagyjuk Boros Pétert, Scnitt Palit, Semjén Zsóti Rénfővadász.

  93. Tüske Zsófia

    népünk színe-virága ők.

  94. Tüske Zsófia

    mégis itt b.ssza a rezet….

  95. Mukibacsi

    Kitekintés…. semmi egyéb. Gondoltam ez itt most VALAMI, de inkább semmi.

  96. Mukibacsi

    Mármint Gyurcsány nem váltott köpönyeget? Bocs, de nevetek….. Szétverte az mszp-t, megalakította a dk-t, most megint csinálja a fesztivált és már újra az mszp-összefogásra játszik. Molnár pedig az ő embere. Azért nyírták ki Mesterházyt, Tóbiást is, mert ők nyíltan tagadták Gyurcsányt. De most majd újra összenő, ami összetartozik Gyurcsány-Molnár-mszp. Tényleg nagyon nem vagytok képben na.

  97. Mukibacsi

    Nem is értem hogy a francba sikerült a FIDESZnek 2x is 2/3-dal választást nyerni? Talán azért, mert valamit rohadtul rosszul csináltak…… ha netán most is nyernek, akkor meg már tényleg teljesen elleszek képedve 🙂

  98. Mukibacsi

    Nem azt mondtam, hogy HINNI kell, hanem azt, hogy olvasni és értelmezni. De úgy látom, hogy felesleges, mert a fenti 3 mondatban is megakadt az értelmezéssel. Kezét csókolom!

  99. Tamer Link

    Valahol várható volt ez! Gyakorlatilag ha jó alaposan megszámolják, akkor csak néhányan lézengtek a téren! Ahogy a költő írta: “Sekély e kéj”. Mi most ott voltunk és mivel novemberben volt szerencsém látni egy telt házas Wembley meccs előtt és után a tömeget, ezért ez itt csak egy önvigasztalós számolgatás! Sok sikert hozzá, amennyiben ez kell a lélekemeléshez!

  100. trollolo3

    Szerintem egyébként 600.000 voltak, alulbecsülöd az orbánista tábort 🙁

  101. trollolo3

    Tamer Link, a Barcelona stadionjába férnek el 100 ezren, nézzed meg szépen – soha nem volt háromszor-ötször ennyi ember ott az Orbán beszéden, gondolkozzál már, fidesztroll. https://uploads.disquscdn.com/images/cb88b389ee8f16dacca5d9435cd688b8198ab68bdddd08740843a8034b34aa46.png

  102. Tamás Toth

    ne annullálj minimum 10 000 000 alsó hangon

  103. David

    Egyik pár sem szállíttatott közpénzből (igen, a Te meg az Én adóforintjaimból) ezreket a saját rendezvényére. Ha akkora lenne a támogatottság, a Fidesznek sem kellett volna ehhez folyamodnia. Lesz bizony pofára esés áprilisban, csak nem olyan, mint amire te gondolsz.

  104. aser

    10 millió magyar,5 millió erdélyi,10 millió lengyel=25 millióan voltak,oszt jó napot!

  105. aser

    Már kinyomtatták a sokmillió Fideszesre szavazó céduláját is?

  106. Álmos Éber

    Néhány évvel ezelőtt az Operaház elé szervezett tüntetésükön az úgynevezett baloldaliak, saját sajtójuk szerint, legalább százezren voltak. Leírták, hogy az Oktogon és az Opera között ennyi éhező, sovány szimpatizánsuk fért el. Bem apó szobra és a Parlament között jóval nagyobb a távolság, amit megtöltött a valószínűleg elhízott Fidesz-tábor, mert őket csak 50-60 ezerre saccolta a “független” média. Magyarbarát lengyelek is voltak, talán kicsivel többen, mint az antidemokratikus ellenzék luxemburgi, andorrai vagy Maldív-szigeteki frontharcosai. De bizakodjatok április 8-ban, mi is azt tesszük!?

  107. Henry Case

    Mit szeretnél? Jobban áll a cerka, ha 300-nak hazudod a 60-at? Jobban dagad a honfiúi kebel, hogy többen örülnek annak, hogy Orbán áll a tökükön? Már nem elég, ha a valóságot mondanátok fennhangon az összes, közpénzen etetett médiában? Mindenképpen hazudni kell? Nagyobbat, többet, sokat, mert különben megremeg a láb és elkopik a rendszer? Szánalmas.

  108. Álmos Éber

    A cerkára és Orbán tökére gondolom, nem kell reagálnom. A választásnak egyetlen tétje a rám, ránk erőszakolt bevándorlás, illetve annak megakadályozása. Én elutasítom egy idegen kultúra rámtelepedését, arra szavazok, aki ezt megakadályozza, függetlenül attól, hogy 300 vagy 42 ezren voltak a hídon.

  109. Zoli

    Elég szomorú, ha beveszed ezt a maszlagot.

  110. Teresa Di Vicenzo

    Izraelből már a kutya sem jött?

  111. Teresa Di Vicenzo

    Arra a 20000-re gondolsz, akinek a kötvényhozamát te fizeted vissza? Ritka okos lehetsz.

  112. Teresa Di Vicenzo

    Az ugye nem gond, hogy hibásan számolsz?
    Kezdjük avval, hogy ha a 25m széles hídon 75-en állnának egy sorban, akkor egy emberre jutna 33 cm. Vállszélesség+kabát, nagyon alsó hangon is minimum 60 cm kell. Ami legfeljebb 41 ember.
    A számolásod ezen felül azért is téves, mert rossz adatokat szorzol össze, a végső mértékegység sem stimmel:
    m x db/m2 x db = db^2/m, ahelyett hogy darabszámot kapnál.
    Nem véletlenül számol a cikk úgy, hogy összterületet oszt egységnyi területre eső darabszámmal: m2 x db/m2 = db.
    Azaz a te számaid (meg a híd szélessége) alapján:
    2000m x 25m x 2db/m2 = 100000 db.
    A másik módszer a lépéshossz és az egy sorban menetelők figyelembevételével lehetséges. Vegyük az átlagos lépéshosszt 65 cm-nek+ 10 cm, hogy a lábak ne akadjanak össze (és akkor nagyvonalú voltam). Azaz:
    (2000m ÷ 0,75m) × 41db = 109333 db. (1m-es sortávolságnál már csak 82000.)
    Nem vettem figyelembe, hogy számosan visznek táblát, zászlót (akiknek több hely kell), hogy a villanypóznák, korlátok miatt eleve nem a teljes szélességet lepi be a tömeg. Meg hogy ránézésre jóval ritkábban állnak, mint amivel számoltam. Ettől persze kétségtelenül sok ember volt, de a matematika nem NER-kompatibilis, hogy kényünk-kedvünk szerint alakítsuk a szabályokat.
    Hát így.

  113. Gaaze

    A kommented fogalmazása alapján egy értelmes, iskolázott ember vagy. Teljesen komolyan gondolod azt, amit leírtál? Valós problémának tartod ezt a betelepítést?

  114. Farkas-Káló György

    Teljesen mindegy mennyien voltak!! Kár ,hogy erre pazarolták az idejüket és nem a hősöket ünnepelték!! Bár a számukra I.Don Vitya is hős! A számháború majd április 8.-án eldől. Reméljük, hogy annyian szavaznak a fideszre ahányan a birkameneten voltak!!!!

  115. Sebaj, Tóbiás!

    M1,888, Origo,TV2, ECHO TV sajnálattal nem fér bele abba a világba, mely számomra a hírszolgáltatást jelenti.

  116. Pál Gálik

    Szerintem a “[email protected]ó” kultúrát nem feltétlenül kell megvédeni.
    Pláne, hogy maga Orbán ismerte be ország világ és a tv nyilvánossága előtt, hogy évek óta hazudozik a menekültekről milliárdokért, hogy félelemben tartsa a lakossságot.

  117. agador

    Mindig ez van. Így jött ki 2002-ben is a kétmillió, ami igen jót tett Philip zsebének.

  118. perverznyúl

    Maradjunk csak egyenlőre a kádáristáknál! Bocs! Ügynököknél, tartó tiszteknél.Tudod! Janibátyád rendszerét ezek xarháziak tartották hatalmon. S most? Újra előjöttek a férgek. Xar idők jönnek rájuk! Hidd el!

  119. István Tiszai

    CEU tüntetés hasonló nagyságú volt, ott 70.000-80.000 tippeltek.
    Itt is ez a reális szám.

  120. István Tiszai

    Maguk miért a nép adójából menetelnek?
    Nincs pénzük?
    Lefizetett menetelők?
    Vidékieket, erdélyieket. lengyeleket INGYEN hozta a fidesz és nem pártkasszájából fizette, hanem a büdzséből, fel Budapestre.
    Maga ezt miért fogadja el?
    Erkölcse van egyátalán a fidesz szavazónak?

  121. István Tiszai

    Maga hazudik.
    2012-ig fidesz párttag voltam.
    TUDOM.
    Igen is állami dolgozóknak JAVASOLT kimenni orbáni demonstrációkra!!!
    Kb. úgy megy ez mint a kádár-érában a május 1. felvonulás, aki nem megy ki, lehet abból RETORZIÓ.

  122. trollolo3

    Ez egy óriási pofáraesés a Fidesznek, mindent a Békemenetre tettek fel, hogy visszvegyék a kezdeményezést, erre kiderül, hogy egy jókora átverés az egész, gyakorlatilag az ellenzéki ügyek mentén hasonló, ha nem nagyobb tömegek gyűltek össze tavaly is, a CEU mellett.

  123. István Tiszai

    Maguk miatt nyer a bolsi Orbán választást és a az orbáni új választási rendszer miatt.
    Elég 30-35% választó a 2/3-hoz.
    Maguk követik ezt a rabló tógert tűzön vízen át.

  124. lzscartman

    5 millijójan vótak.

  125. istvanka

    Reménytelen a “nemzetes szél ellen ” élni normális életet!

  126. Pal Attka

    Arról már nem is beszélve, hogy “sikeresebb” felvételeket is betoltak a régi szép birkamenetekről. Aki nem vak, láthatta 🙂

  127. Klinkerhoffen

    Ugyanezt megcsinálnád a kétfarkú kutyákok rendelkezésre álló képanyagaiból is!? 🙂
    Annyi adalékot szolgáltatnék a számolgatáshoz, hogy a kutyákok a Blahára érve lehettek a legtöbben. Az Astoria felé menet, az esőben sokan lekoccoltak, és az Erzsébet térre a tömeg eredeti méretéről 60-70%-ra zsugorodott.

    A Fidesz-média kétezer főre saccolt minket, miközben a körúton szerintem karcoltuk a 8-10 ezer főt.

  128. Tekvando Felsőházy

    A “milyen százezrek” gumicsontot bedobva, itt a nagyszerű alkalom, és lehetőség, hogy végre kiéljétek a Fidesz frusztrációtokat!

  129. Kalocsay Imre

    Ez a baj, bekajáljátok a Fidesz propagandát ! A migráns kérdést pajzsként maguk elé tolva a háttérben gátlástalanul elvégzik a piszkos az országot és lakóit tönkretevő ügyleteiket ! A választások igazi tétje ,hogy folytatódik-e tovább ez.

  130. Endre Hídvégi

    Bőtös Botond te tényleg ennyire hülye vagy?

  131. Csaba Bárány

    Nem látjátok fiúk!!! Ez az Álmos Éber csak egy Fidesz által fizetett hozzászóló!!!
    Kattincsatok rá! 🙂 Az egész ilyen tele van velük. Engem letiltottak, és megfenyegettek nemrégen. Miután lelepleztem egyiket. Itt küldök egypárat. 🙁 https://uploads.disquscdn.com/images/5c951b5f96def4485f63a4feb31bd7ac54b9ef33dc36ec2a5ca38d1a21e95141.jpg

  132. Csaba Bárány

    Fiúk!!! Itt egy másik fizetett Fideszes hozzászóló!! Úgy mint ahogyan az Álmos Éber a hozzászólások elején. Szinte bűzlik. 🙁

  133. BObama Hungary

    Egyetlen pártnak sem vagyok az elkötelezettje és nem is érdekelnek.
    Tényszerűen viszont megállapítható, hogy számháborúktól függetlenül jelentős számú kormányt támogató honfitársunk vonult fel. Tetszik vagy nem, ez történt. Nem keresem az magyarázatokat mert értelmetlenség lenne, de az nem állja meg a helyét, hogy elvakult vezérelv vezette volna őket.
    Tudomásul kell venni, hogy a Fidesz támogatottsága nagy és ezt a szidalmazások – mellébeszélések – kitalációk – féligazságok – igazságok – tények nem befolyásolják.
    Ha egyszer az ellenzéki oldal hívására hasonló tömegek jelennek meg a tereken, akkor talán történhetnek változások, ez a feladat vár a változtatást ígérgető pártokra.

  134. dabolczi52

    Engedd meg hogy a saját szememnek higgyek!!

  135. dabolczi52

    Nyugtatgassátok csak magatokat – mi akkor is a Fideszre szavazunk

  136. Tamer Link

    Mit nem értesz? Orbán nem a Barcelonával játszott a Camp Nou-ban!
    Ui.: Ott voltál a Békemenetben és láttad a tömeget? Ha igen, akkor nem állítanál ilyeneket, ha nem akkor értelmetlen amit mondasz!

  137. dabolczi52

    Hát nagyon hülyének kell lennie annak aki a betelepítés problémáját megkérdőjelezi!

  138. Rubeola

    Miben hazudtam? Csak azt írtam le, amit 2002-ben láttam többed magammal. De redelkezésre állna a képek, vissza is lehet nézni.

  139. Imre

    Ingyé út Pestre….

  140. Pista bá'

    Hát persze. 😀 60 ezer. 2.5 kilométer hosszan, 40 méter szélesen 60 ezer ember menetelt a már eleve megtelt Kossuth térre. 😀 Maradjunk a 200-250 ezerben.

  141. budai

    Te tényleg olyan hülye vagy, hogy ideraksz egy 2002-ben készült képet?! Akkor nem csodálkozom, hogy fideszes vagy.

  142. budai

    A cikk 2006-ban íródott – a másnapi nagygyűlés előtt! Akkor mikor készülhetett a kép? 😉

  143. budai

    Akárhányszor linkeled be a 2002-es “kétmilliós” képet, azzal épp azt bizonyítod, hogy az akkor kb. 500ezerre tehető létszámnál milyen sokkal kevesebben voltatok most. Neked is annyi eszed lehet, mint KósaLalinak, aki akkor árulja el magát legjobban, amikor meg akarja magyarázni.

  144. Tamer Link

    Nem láttalak pedig a fehér botodat és a vakvezető kutyádat biztosan észrevettem volna!

  145. Ferenc Wolford

    1848 óta… bunkókám!

  146. Ferenc Wolford

    Matek megy?

  147. Bándy Anna

    Nem vagyok megfélemlítve, kikérem magamnak, saját költségen utaztam, nem kényszerített senki.

  148. Bándy Anna

    Nem románok! Magyarok! !!!!! Románok nem jöttek, annyira nem kedvelik a magyarokat.

  149. Bándy Anna

    Saját pénzemen utaztam!!!!!!!!!!!!!!!!! Kikérem magamnak!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A résztvevők 90%-a nem szervezet busszal utazott, próbálja úgy felfogni, hogy a szervezett busszal utazók, a mi adónkból jöttek, sok minden más amivel én nem értek egyet, pedig az önök adójából.

  150. Bándy Anna

    Saját pénzemen utaztam!!!!!!!!!!!!!!!!! Kikérem magamnak!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A
    résztvevők 90%-a nem szervezet busszal utazott, próbálja úgy felfogni,
    hogy a szervezett busszal utazók, a mi adónkból jöttek, sok minden más
    amivel én nem értek egyet, pedig az önök adójából. https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  151. Bándy Anna

    Ennyien voltak a CEU meletti tüntetésen?

    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  152. David

    Kedves Anna! Ne próbálja elhitetni velem, hogy a jelenlévők 10%-a utazott Budapesten kívülről, illetve külföldről. Ugyanis az ország bármely pontjáról ingyenesen lehetett eljutni a békemenetre. Hihetetlen mennyiségű pénz folyik el ( lsd.: kvóta népszavazás), feleslegesen. Milliárdokat költ a kormány mindenféle látszatintézkedésre, népszavazásra, mindeközben ezreket engedtek be a letelepedési kötvénnyel. Természetesen a profitot itt is lenyúlták, majd ezt is fizethetjük vissza kamatostul. Amig önök a békemeneten hallgatták a “csakafideszvédimegazországot” monológot, addig Brüsszelben ismételten ennek az ellenkezőjét támogatta a kormánypárt. Szemfényvesztés az egész látszatkormányzás, ilyen maffia még sosem irányította az országot mint most.

  153. David

    Légyegében teljesen mindegy mennyien voltak és ki pénzén, mert három hét múlva végetér a rémálom. Végre fellélegezhet az ország lakossága.

  154. Bándy Anna

    Kedves Mihály Nagy, pont ahogy mondja, 90%-ban határon innen magyarok voltunk, saját költségemen utaztam, nem kényszerített senki.

    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  155. trollolo3

    Teljesen mindegy, a fidesz kevesebb szavazattal nyert 2014-ben, mint 2010-ben es megis ketharmadot tudtak alakitani az altaluk elcsalt valasztasi rendszer alapjan. Nem hagyjuk, hogy harmadjara is egy bolsevik fideszes kisebbseg uljon a magyarok nyakara!

  156. budai

    Valóban nem pontosak: 61,24% a részvétel és ebből 43,55% szavazott a Fideszre. Az a szavazásra jogosultak 26,67%-a. Ezzel sikerült 66,83%-nyi parlamenti mandátumot szerezni.
    Egész jól ki tudták találni maguknak ezt a választási rendszert!

  157. Bándy Anna

    Ott voltam láttam a saját szememmel.
    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  158. budai

    Biztosan sokan voltak. De azt tudta, hogy a lengyelek nem szavazhatnak? 😀

  159. Bándy Anna

    Kikérem magamnak! Saját költségemen utaztam!!!!!!!!!!!! Senki nem kényszerített, senki egy fillért sem fizetett!! Az emberek 90%-a nem szervezett busszal érkezett, zászlókat, transzparenseket szintén saját költségen. Fogja fel úgy, hogy a szervezett buszokkal utazók, a mi adónkból, sok minden amivel pedig én nem értek egyet, és pedig az önökéből.

    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  160. Bándy Anna

    Ott voltam, saját szememmel láttam, tele volt!

    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  161. Bándy Anna

    Kikérem magamnak! Saját költségemen utaztam!!!!!!!!!!!! Senki nem
    kényszerített, senki egy fillért sem fizetett!! Az emberek 90%-a nem
    szervezett busszal érkezett, zászlókat, transzparenseket szintén saját
    költségen. Fogja fel úgy, hogy a szervezett buszokkal utazók, a mi
    adónkból, sok minden amivel pedig én nem értek egyet, és pedig az
    önökéből.

    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  162. Bándy Anna

    Kikérem magamnak! Saját költségemen utaztam!!!!!!!!!!!! Senki nem
    kényszerített, senki egy fillért sem fizetett!! Az emberek 90%-a nem
    szervezett busszal érkezett, zászlókat, transzparenseket szintén saját
    költségen. Fogja fel úgy, hogy a szervezett buszokkal utazók, a mi
    adónkból, sok minden amivel pedig én nem értek egyet, és pedig az
    önökéből. A videón jól látható, milyen kevesen voltunk.
    https://www.youtube.com/watch?v=XPE-XstvEM8

  163. budai

    Ezt láttad a saját szemeddel? Ez a fideszes média propagandavideója. Több pontról felvett, összevágott (akár többször ugyanazokat, az útvonal különböző pontjain mutató) videó, ráadásul azzal a hülye címmel, hogy minden eddiginél többen… Ilyen marhaságot még a Sötét Szilárd sem mert állítani.
    Vajon miért nincs egyetlen olyan kép sem, ahol a beszéd alatt ÁLLÓ tömeg látható? A Kossuth téren készült felvételeken 6-7 perc környékén látható, hogy a tér közepe annyira üres, hogy folyamatosan tudnak jönni az emberek befelé.

  164. trollolo3

    Ez egy összevágott anyag.

  165. Pál Gálik

    Én szenvedek amnéziában? 😀 😀 😀
    Öcsény nem volt olyan régen. Akkor találta azt mondani az aranytorkú vezér, hogy nem is csodálkozik az őcsényiek hozzáállásán, mert már annyit hazudoztak nekik a migránsokról….és melyik is az a párt, amelyik pénzt nem sajnálva évek óta uszít és szítja a gyűlöletet ellenük?
    Pár hónap múlva már azt is le fogják tagadni a rajongók, hogy leszámolással fenyegetőzött, miként azt a vallomását is elfelejtették, hogy összesen annyi baja volt a Kádár rendszerrel, hogy nem ő ült Kádár székében, mert egyébként a diktatúra nagyon is megfelelt neki.

    Az internet nem felejt. A youtube-n még mindíg meg tudod keresni 😀

  166. Futrinka

    És mit értél el vele?

  167. tollas

    Sajnos eléggé hazugra sikeredett a cikk. Én például a II. Rákóczi Ferenc szobortól délre álltam, több ezer emberrel együtt, valamint a Nagy Imre szobor körül is még sokan voltak. Tehát nem jó az ábra.

  168. Kalocsai József

    Most nem fér el, mert a mosásban összement a tér és a környék, viszont 2006-ban, mikor a ti médiátok, a HVG számolta ki hogy mennyien férnek el, akkor 520 ezret írtak. Tehát 12 év alatt a tizedére zsugorodott a hely. Hogy van ez, saját magatokkal is ellentétbe kerültök ? Hamár olyan jól ismered a környéket. Olvassad a HVG-t. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  169. tollas

    Én a Rákóczi szobortól délre álltam, több ezer emberrel együtt. Egy idő után még azokra a zöld területekre rá kellet engedni az embereket, ahová előtte nem akarták, de túl sokan voltak.
    Az itteni komcsi agitátorok vágyai szerint biztos. Az a helyzet, hogy egyre kevesebben vagytok.
    De végül is ez egy nagygyűlés volt, nem számháború. Utóbbiban lehet, hogy jobbak vagytok, főleg ha az 1848 és 1956 számok kilövéséről van szó.

  170. tollas

    A cikk a tömeg nagyságának letagadásában segíti azokat, akik azt hiszik nyerhetnek április 8-án.

  171. Kalocsai József

    Vagy a ti médiátok számolása alapján. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  172. Kalocsai József

    Annak se hisznek. Ezek saját magukkal is ellentétbe kerülnek. Az ő médiájuk, a HVG számításának sem hisznek. Nincs olyan akinek hinnének, csak szajkózzák a hülyeségeket, amit még maguknak sem hisznek el. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  173. Kalocsai József

    Vegyünk 200 ezer embert alapnak. Csak azt kívánom neked, hogy amennyivel kevesebb volt, annyi dollár teremjen a zsebedben, viszont amennyivel többen voltak, annyi dollár adósságod keletkezzen. Ha egy ilyen kívánság valóra válhatna, életed végéig nem másznál ki az adósságból. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  174. Kalocsai József

    Milyen ügyesen tudsz ferdíteni. Mi az hogy maguknak ? Ha a szavazatok aránya éppen az ellenzék javára fordult volna, s ők kapták volna a fityisz elért százalékait, akkor gondolod, hogy nem az agyhalottak kormányozhattak volna ? Bizonyos mondataidat, amit ide leírsz, szerintem jobban át kéne gondolni, hogy ne nézzenek téged is fogyatékosnak, vagy éppen uszítónak.

  175. Kalocsai József

    Tudod mit ? Nem kívánom neked, hogy a mostani ellenzék nyerjen, s üljön a nyakadra, mert akkor veled együtt mi is rá[email protected]ánk. Utána, 4 év múlva az ilyen “gyenge felfogásúakkal” kéne nekünk összefogni ahhoz, hogy visszajöjjön a még élhető rendszer.

  176. Clemens Prinz

    Ezt így a @pusztastranger már vasárnap kiszámolta.

  177. Kalocsai József

    Kénytelen voltam 2006.-os példát felhozni, mert azt a HVG, vagyis a ti médiátok számolta ki. Ha annak sem hisztek, akkor ezek szerint saját magatoknak se, csak lökitek a kamu cikkeket, okosabbak akartok lenni a józanul gondolkodóknál, áltatjátok magatokat is a dezinformációk alapján, s terjesztitek is. A brüsszeli ármány ti magatok vagytok, akik azt sem tudjátok, hogy nektek, magatoknak mi lenne a jó.

  178. István Tiszai

    Maga hazudik. Tele volt a környék Puskás Akadémai autubuszokkal Toborozták vidéken a facebook-on ingyen budapesti útra.

  179. Kalocsai József

    Elvette ? Ha ilyen nagytudású vagy, akkor fogalmaznod is kéne tudni. Ki vette el ? A gyurcsótányotok zsebében landolt, aki felvette az IMF hitelt, s az szőrén-szálán elpárolgott, majd a fityisz a magánnyugdíjalap megtakarított összegéből, meg a nép adójából azt visszafizette, okoska. De ha még ezt sem tudtad, akkor inkább tájékozódni kellett volna, mielőtt az általad bevett dezinformációkat hangoztatod.

  180. István Tiszai

    Inkább ők mint a rabló, naplopó fideszesek!
    Agyatokra ment a migránsozás.
    Szánalmas, rablás pártoló orbánista vagy mint a többi.
    Menj inkább melóni,ne a nép adójából élőskdjél rajtunk,.

  181. Tüske Zsófia

    nekem- nekünk(?) és még kicsodának? nincs médiánk. Engem nem érdekel, hogy hányan voltak a béketüntetésen, az már inkább, ki mindenki, aki nem Magyarországról jött ide. Ahogy az még inkább, hány hamisított ajánlólistát fogadott el a választási bizottság, jelentős számú halott aláírásával tetézve.
    Én nem vagyok mindentelhisz nagymama, aki hittel csüngene bármilyen formáción. A fidesz ordas hazugságait még az első kormányzásuk idején észleltem. És ez mára csak fokozódott.

  182. Teresa Di Vicenzo

    Reklamálj a hvg-nél.
    Én arra hívtam fel a figyelmet, hogy a TE BÉKEMENETELŐS ELVTÁRSAD számításai rosszak, és a saját logikája mentén, a SAJÁT SZÁMAI alapján milyen HELYES eredmény jön ki (ha nem csak találomra szoroz össze össze nem illő számokat). Ez elemi matek, mégha neked már ez is magas (tudod: szorzás, osztás), nem érzelmi saccolás, mint nálad. Ha ez sem tetszik, reklamálj Sziszinél, hogy nem elég fideszbarát a matematika. Ő majd segít. Lehet, beírják az alaptörvénybe is, hogy 2×2=12.
    Kár hogy nemcsak a számokkal, de a szövegértelmezéssel is gondjaid vannak, de ezt a problémádat sem tudom megoldani.
    Nekem meg aztán édesmindegy, hogy 20-an vagy 20 trilliárdan voltatok kinn. Ilyen funkcionális analfabétából egy is nagyon sok. Szóval megintcsak ne nekem vergődj.

  183. Pal Attka

    No persze . Homályos mint egy Mars-felvétel ! 2018-ban, a digitális technika csúcskorában ! Jól esik hülyének nézni a zembereket. Hát persze,sokan vannak akiket lehet is 🙂

  184. Henry Case

    Hogy jön ez ide?

  185. Teresa Di Vicenzo

    Nem kénytelen voltál, hanem csak simán benézted. Funkcionális analfabétákkal megesik.
    Meg hát olyan is van ám, hogy 2006-ban többen mennek el, mint 2018-ban, még ha ezt képtelenség is egy fideszes agycsökevénnyel felfogni.

  186. Teresa Di Vicenzo

    Neked ezt olyan nagyon nem sikerült értelmezned, hogy én sírok helyetted.
    Ez a hvg-s cikk, amit nagyon benéztél, mert 2006-os, csak azt taglalja, hogy hány ember férHET el egyáltalán a téren és a környező utcákon, a legnagyobb, 4 fő/m2 sűrűségben, azaz maximális kihasználtsággal.
    Azóta a teret eleve átépítették. Másrészt m2-ként 4 ember reálisan túl sok, kevesen szererik, ha idegenek a nyakukba lihegnek órákig, ezért a 3,5x-es szorzó reálisabb (amivel a fenti cikk számol). De nyilván te szereted az akol melegét, és tiltakozni fogsz emiatt a botrányosan alacsony szórzószám miatt. Úgyhogy ezért nem kell külön reklamálj.
    Az meg hát külön botrány, hogy idén nem töltötték meg a birkák a környező utcákat, de ezért sem a hvg vagy az átlátszó a hibás. Sokkal inkább o. viktor gyanúsított. Úgyhogy ezért meg nála reklamálhatsz majd a beszélőn.

  187. Teresa Di Vicenzo

    Ide is leírom, hogy egy funkcionális analfabéta vagy.
    Az általad belinkelt cikket képtelen vagy értelmezni.
    A hvg nem valós tömeget becsül meg, hanem a Kossuth-téren és a környező utcákon összegyűjthető, LEHETSÉGES, maximális embertömeget.
    Ezzel szemben – figyelsz? – a fenti cikkben a 2018. március 15-én valójában összegyűlt tömeget becsülik meg az általuk lefedett terület alapján. Mindenki hozott volna magával még egy embert, akkor többen lettetek volna. Ez most így sikerült.

  188. budai

    Még akár igazad is lehetne, ha előtte nem alakították volna át úgy a körzeteket, hogy a legtöbb körzetben biztos legyen a győzelmük.

  189. Teresa Di Vicenzo

    Ez ugye csak tipp? A 90%.

  190. Szili Zoltán

    Mivel mindent közpénzből lopnak el-könnyen,hisz nem az övék-miért pont ez lenne a kivétel.
    Könnyű verni a másik faszával..

  191. Teresa Di Vicenzo

    A fidesz egyébként is gyűlöl mindent, ami fű, fa, virág. Úgyhogy csak szivességet tettetek, hogy letapostátok.
    Komcsi agitátor? Az nem a Bencsik? Ő nem veletek csápolt a téren?

  192. Teresa Di Vicenzo

    Milyen idegen kultúra telepedett rád?

  193. Teresa Di Vicenzo

    Te még itt tartasz? Felakadt a lemez?

  194. Teresa Di Vicenzo

    Jajaj. Mukibácsi ne tessen szorozni meg osztani, mert az magának nagyon nem megy.

  195. Teresa Di Vicenzo

    Matematika!!! Mukibácsi, ne nevettesen! Magának egy egyszerű szorzást nem sikerült abszolválnia.

  196. Ronald Jim Tromf

    A lényeg benne van. Nem voltak annyian, mint ahogy a k. média beharangozta.

  197. Ronald Jim Tromf

    A lényeg benne van. Nem voltak annyian, mint ahogy a k. média beharangozta. Még a fele sem. A többi sajnos nm számít. Most 70 ezer, vagy 80 ezer? Nagy része külföldi? De nem 200 ezer. És ennyi.

  198. Sasszem

    Nem ér, a kurmánypárton kívül senkinem nincs lehetősége ingyen utaztatni az embereket

  199. Visnyei László

    Sokan voltak,de remélem nem elegen!

  200. Tibor Borda

    Erre csak annyit hogy korábban még videón is láttam miként a roma ember azzal dicsekedett hogy Ő orbán szemináriumokra jár ;hozzátéve hogy felesége elvált a gyerekek állami-gondozásba kerültek ,csak mert Ő is csak szórakozni ment !!!!!!!

  201. Mihály Nagy

    Köszönöm kérdésed: Igen
    (Talán jobban is mint neked. /Olykor igyekszem tanítani is …/)

  202. Mihály Nagy

    Kedvedért megnéztem az értelmező szótárt.
    A “honfitárs” jelentése: “Azonos országból származó személy.”
    Akkor hogy is van ez? Ki is a bunkókám?
    (Vagy 1848-ban Magyarország egyesült Lengyelországgal? – És azóta is egy ország vagyunk? – És mit szólnak ehhez a Szlovákok?)
    Szóval: Mielőtt “bunkókám”-ozol előtte nézz magadba, netán tájékozódj!
    /De nehogy azt hidd, hogy haragszom. Te csak hoztad az elvakult fideszesek színvonalát … 🙁 /

  203. Mihály Nagy

    Kedves Bándy Anna! Én egy percig se vitattam, hogy voltak olyanok is mint ön.(Én is saját költségen utaztam a diákok mellett kiállni …)
    És azt tudja kedves Anna, hogy a “Béke(!)menetüket” szervező Bájer Zsolt “lepatkányozta” a másképp gondolkodókat? (Azon apropóból, hogy ezt megelőzően, – a “Béke(!)meneten” – a regnáló miniszterelnök(!) megfenyegette a másképp gondolkodókat?)
    Ezt nevezik önök “Béke(!)menet”-nek ??? … 🙁 🙁 🙁
    Ilyen erkölcstelen, tolvaj banda mellett áll ön ki … – Sőt még büszkén vallja is, hogy fizetett és érte … 🙁 🙁 🙁

  204. Mihály Nagy

    Én bízom benne, hogy neked nem. 🙂
    (Gondolom Hódmezővásárhely után sem tudtál őszintén nevetni? …)

  205. Mihály Nagy

    Elég lesz nekik, ha az a “több százezer”, aki a Kossuth téren volt elmegy a fideszre szavazni … 😀
    /Lehet, hogy ott volt az országból az összes fideszes? – De jó lenne, ha a többi embernek tényleg megjött volna az esze … 🙂 /

  206. Mihály Nagy

    Ha figyeltél (?), én számokról egyáltalán nem beszéltem …
    Tőlem akár 200 ezren is lehettek …
    (Úgy hogy ne kezd számolni a dollárjaidat … – meg az enyéimeket se …)
    De azt mondtam, megkérdőjeleztem, hogy a résztvevők egy része milyen machinációkkal jutott oda … /közpénzből … 🙁 /

  207. Imre Hegedűs

    Ez nem jelenti azt hogy nem voltak ott megfélemlített emberek is. Azt pedig más forrásokból tudjuk hogy külföldi állampolgárok ingyen és bérmentve voltak ott. Nem is kevesen.

  208. Imre Hegedűs

    Ismét: attól hogy ön magától ment – voltak ott bőven ingyen odaszállított, részben külföldről érkezett vendégek is.

  209. Imre Hegedűs

    Hozzátéve ehhez hogy külföldieknek – legalább a lengyeleknek – nálunk nincsen szavazati joga…

  210. Imre Hegedűs

    Kezdjük ott hogy honnan veszi a 90%-ot, – másrészt azt nyilván nem vonom kétségbe hogy volt, aki meggyőződésből volt ott. De engedje meg hogy az állampénzen folytatott pártpropagandával ne értsek egyet. Pártfüggetlenül.

  211. Lajos Incze

    az útvonaltervező szerint a bem tér – jászai mari tér távolság 1.5 km, és a 40 méters szélesség is jócskán eltúlzott, nem láttuk, hogy a híd oldalárok lógnának alá a bayerzombik, szóval maradjon a hivatalos 25 m. tehát a te 200-250 ezred úgy viszonylik a valóságos számhoz, ahogy egy nerközbesz ár a piacihoz.

  212. Lajos Incze

    baromság. a cikk pusztán azzal foglalkozik, amivel foglalkozik. mennyien lehettek ott, és mennyit állít a propaganda. hogy te már ennyitől is telekakálod a védőfóliádat, az a te dolgod.

  213. Mihály Nagy

    😀 😀 😀

  214. Lajos Incze

    az máskor készült, azóta átépítették. azt kéne most bemutatnod, hogy acikkben bekeretezett helynek csaknem a tízszeres áll most rendelkezésre, és megmutatnod, hogy hol.

  215. BObama Hungary

    Én is csak azzal foglalkozom, hogy a számolgatásnak semmi értelme. Kakálni pedig Te szoktál, hiszen már ettől is fosol, ha valaki leírja, hogy szedjetek össze hasonló mennyiséget.

  216. Tibi Pokrócz

    Ha a hajad kiszedted volna a szemedből vagy legalább megmostad volna láttál volna! Jó a migráns képed! Ez te vagy?

  217. Tibi Pokrócz

    Hiába, mert szegény nem érti!

  218. Tibi Pokrócz

    Te nagyon buta! A cigány vezéretek vette el. Látszik,hogy neked nem volt! Azon sem csodálkoznék ha munkád sem lenne ezért nincs nyugdíj megtakarításod! A ország adóssága soha nem volt ilyen magas te nagy tudású! Most az Oroszoktól akar több száz milliárd kölcsönt felvenni! Ez olyan baromság mint a kamu rezsicsökkentés! Persze az ilyen nagy tudású emberek elhiszik!

  219. Tamer Link

    Csepergős esős idő lévén, sapka viselése ajánlott volt! Nem láttad? Fehér bottal nehéz is!

  220. trollolo3

    A mostani ellenzék visszaépítené a demokráciatikus alapokat, így sokkal jobban járnánk velük, mint az illiberális Orbán-pasi rezsimmel

  221. budai

    Gratulálok a fínom keresztény polgári stílusodhoz!
    Ez jellemző rátok. Mocskolódás (akár valótlanságokkal is), hőbörgés, randalírozás, gyújtogatás, amikor nem az történik, amit ti szeretnétek, köpködés, savazás (utóbbi még “csak” verbálisan).
    Finom úri közönség…

  222. Tamer Link

    Csak, hogy tudd! A morva őseim már itt várták a magyar őseimet!

  223. Zoli

    Eltévedtél büdös bogár. A Duna korzón kínálgasd magad. Lehet, a kedves mamád is megteszi, igyekezz, le ne maradj! :DD

  224. szőlősi

    Misem fontosabb annál hogy kiderüljön hogy pontosan mennyien is voltak ,ill. hányan voltak kiváncsiak Orbán beszédére.Ugyanis ha az összefogás pártokat awal hergeljük “pár ezren voltak csak” nagyobb lesz az önbizalmuk. Komolyan azt hiszi a cikk írólya hogy ewel hatással lehet ápr.8.ra

  225. Mukibacsi

    Én meg soha sem voltam semmilyen pártnak a tagja.

  226. Mukibacsi

    Van. És tolluk is, amivel be fogják vésni az x-et áprilisban. Ennyi.

  227. veszeloy

    Természetesen nem “a más értékrendet vallókat fenyegették meg”, hanem azokkal szemben emlegetett O. elégtételt, akik megalapozatlan állításokkal, valótlanságok terjesztésével kívánnak politikai előnyhöz jutni.

  228. qqriq

    Te jó ég, megint egy műbalhé. Hiszen a vak is láthatta, hogy összemérhetetlen a különbség az ellenzék tábora és a békemeneten résztvevők között.

  229. Mukibacsi

    Mondhatsz, amit akarsz. Már más a gumicsont. Sokszor egyszerűen kell fogalmazni, hogy megértse az egyszerű ember is. Az alkoholista és az agysebész szavazata is egyet ér. Ha nem tudnám, hogy Fideszes vagyok, akkor is a Fideszre szavaznék, mert eszem ágában sem lenne ahhoz a csürhéhez tartozni, amelyikből dől a hazugság, meg a gyűlölet. Lásd Facebook kretének. Ha nyerne az ellenzék, ezeknek mindnek felkopna az álluk. De nem fog. Lesz munkájuk ápr8 után is. 🙂 Nahelló.

  230. aser

    Birka azért nem vagyok!

  231. törzsmókus

    én is ott voltam 2002-ben, és csillogó szemű tizenévesként elhittem Philipnek, hogy kétmillió.
    aztán tavalyelőtt voltam Krakkóban az IVTn Ferenc pápa miséjén, ahol tényleg kétmillióan voltunk.
    azóta tudom, mekkorát füllentett Philip.

  232. Kalocsai József

    2006-os cikk és mostani képet raktam alá. De szerintetek 2006-óta úgy összement a mosásban a tér és környéke, hogy már csak a tizede ember fér el. Ti sem gondoljátok komolyan, ugye ? A saját médiátok, a HVG szerint akkor még 520 ezer ember fért el. Gondolkodjál, ha nem esik nehezedre.

  233. Kalocsai József

    Tényleg összezsugorodott az agyad ? Megmagyarázom, hátha megérted. Az eredeti cikket most közölte a ti médiátok a HVG. Alá rakták a 2006.-ban készült fényképet, ahol még tényleg nem voltak olyan sokan. Viszont ami képet itt a hozzászólásod fölött én raktam fel, az friss kép, fölé pedig a HVG 2006-os becsléséről szóló cikk linkjét raktam, mégpedig azért, hogy bemutassam nektek a HVG etetését. Szerintük 2006-ban 520 ezer ember fért el a tér és környékén, ami mostanra – összement a mosásban – 60 ezer férőhelyre zsugorodott össze. Tehát ilyen hiteles a HVG, így próbál beetetni titeket, ti meg eszitek, s még osztjátok is a baromi nagy kamu adatot. De ha te ekkora birka vagy, hogy hagyod magad így megvezetni, akkor legyen ez a te gondod. Csak utána ne sivalkodjál, hogy mennyire [email protected] át.

  234. Kalocsai József

    Megmagyarázom neked is. Az eredeti cikket most közölte a ti médiátok a HVG. Alá rakták a 2006.-ban készült fényképet, ahol még tényleg nem voltak olyan sokan. Viszont ami képet itt a hozzászólásotok fölött én raktam fel, az friss kép, fölé pedig a HVG 2006-os becsléséről szóló cikk linkjét raktam, (tehát a link nem a mostani képet datálja, nem a képhez tartozik) mégpedig azért, hogy bemutassam nektek a HVG etetését. Szerintük 2006-ban 520 ezer ember fért el a tér és környékén, ami mostanra – összement a mosásban – 60 ezer férőhelyre zsugorodott össze. Tehát ilyen hiteles a HVG, így próbál beetetni titeket, ti meg eszitek, s még osztjátok is a baromi nagy kamu adatot. Máskor legyél kicsit figyelmesebb, nyisd meg a linket, s akkor talán te is rájössz, hogy miről is van szó. Aztán ha azt is elolvastad, és átgondolod a 2006-ban leírtakat, s a mostaniakat, akkor rájössz, hogy mennyire [email protected] át.

  235. Kalocsai József

    Kicsit feljebb leírtam neked. De ne tévedj el, ez a mostani cikk 2018-ban íródott, viszont 2006-os fényképet pirossal bekarikázva raktak alá.

  236. Kalocsai József

    A fenti fotón tényleg ez látható, viszont az a fenti fotó nem mostani. Ez a mostani. https://uploads.disquscdn.com/images/12397b473f9ee9617e414fe8cc000d04bee432d95bedb02b2eb0a09050998e1f.jpg

  237. Kalocsai József

    Hányan férnek el a Kossuth téren ? 60 ezren ? A akkor a ti médiátok, a HVG 10 évvel ezelőtt miért 520 ezerre becsülte ? Látom te is jóllaktál az etetésnél. Inkább a cikketeket olvasd el,s akkor rájössz, hogy még egymást is etetitek. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth

  238. Kalocsai József

    A szezon, meg a fazon. Hmezővásárhelyen csak egy időközi polgármester választás volt. Na és akkor ?

  239. Kalocsai József

    Nem volt bizony. De azért én megértettem, hogy mit is akart kérdezni, még akkor is, ha nem tud helyesen írni, s én helyesen válaszoltam rá.

  240. Kalocsai József

    Te biztosan nem hiányzol közülük.

  241. Kalocsai József

    Én inkább úgy veszem észre, hogy neked nem, azért állsz be sivalkodni az alulképzettek közé.

  242. Kalocsai József

    Valószínűbb, hogy te fogsz a rúd rosszabbik oldalán állni.

  243. Kalocsai József

    Te csak nézel, vagy látsz is ? Ez nem egy 2002-es kép, hanem a HVG 2006-os cikkének a linkje, amiben leírja, hogy szerintetek 520 ezren férnek el a téren és környékén. De ha esetleg még olvasni is tudsz, akkor veselkedj neki a link megnyitásának, s olvasd el, hogy 12 évvel ezelőtt mit írtatok, s akkor rájössz, hogy mennyire ültél fel a médiátok mostani “csúsztatásának”.

  244. Kalocsai József

    Az a 200 ezer megfelel 600 ezernek is. http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth Nyisd meg a linket, s olvasd el a médiátok, a HVG 12 évvel ezelőtti becslését a hely befogadóképességéről. Ha véletlenül nem tudnád megnyitni, akkor ideírom: 520 ezer.

  245. Kalocsai József

    Biztos lehetsz benne, hogy jobban sikerült értelmeznem, mint neked azt a 2006-os HVG cikket. Mint azt tudjuk, már az akkori 520 ezres befogadóképessége a térnek és környékének alábecsült volt. De akkor még 520 ezret elismertek. Mostanra a mosásban ez úgy összement, hogy csak 60 ezer lett belőle. 4 év múlva már csak 5 ezer lesz belőle, ha így folytatják. De a fröcsögésedre megnyugtatlak, hogy a környező utcák is tele voltak, úgy feltorlódott a tömeg. Sőt, még friss képet is küldök neked, hogy érzékeld a valóságot. https://uploads.disquscdn.com/images/12397b473f9ee9617e414fe8cc000d04bee432d95bedb02b2eb0a09050998e1f.jpg

  246. Kalocsai József

    Nagyon egyszerűen. Olvasd el mit írtál fentebb, s olvasd el a rá adott választ. Utána nyisd meg ezt a linket, http://hvg.hu/itthon/20061006kossuth s olvasd el a hely befogadóképességéről szóló médiátok szerinti 2006-os cikket. Ha te is azzal jössz, hogy azóta összement a tér és környéke a mosásban, akkor nem lehet téged sem komolyan venni.

  247. Kalocsai József

    Nem ismerem a narancsködöt, mivel nem vagyok fityiszes. Hogy az orrodig sem látsz, az legyen a te bajod. Migráns kérdés nem pajzs, ha mondjuk nem vennéd észre, már a befogadó országok is rájöttek, hogy korunk legfőbb veszélye. Csak felvilágosítlak: ott tartunk, hogy a Visegrádiak mellett már az Osztrákok és az Olaszok is kezdik elismerni a fityisz bevándorlás politikájának a helyességét. De ha vársz még egy keveset, akkor hallod majd, hogy egyre többen fognak változtatni az EU nyugati országaiból a hibás bevándorláspolitikájukon. Csak idő kérdése. Ha véletlen nem így lenne, akkor neked jajj (velünk együtt), mert a kvóta alapján mi leszünk a nyugat szemetesládája, mert pont az olyan migriket fogják ideirányítani, akikkel ők sem bírnak, akiket el kell tartani, s akik magas közbiztonsági kockázatot jelentenek számukra. Mert véletlen se gondold, hogy a beilleszkedni tudókat fogják ide deportálni, annyira azért nem hülyék. Az EU-val szembeszállni a fityiszen kívül egyik itthoni párt sem mer, mindegyik benyal neki.

  248. Kalocsai József

    Te nem ? Akkor bajban vagy.

  249. Kalocsai József

    Lehet hogy te büdös bogár vagy, de úgy látom, hogy még a fejed is üres. Ki kínálgatta itt magát ? Ha debil vagy, akkor inkább ne szólj hozzá, ha értelmesen nem tudsz. De az is lehet, hogy a te mamád már megtette, attól lettél ilyen fogyatékos.

  250. Kalocsai József

    Én ökörre gondoltam. =D

  251. Kalocsai József

    A bűzt azért érzed, mert közel van az orrod a szádhoz.

  252. Kalocsai József

    Ilyeneket ne mondj nekik, mert azt hiszik, hogy káromkodsz.

  253. Kalocsai József

    …és ezt a kezelőorvosodnak is elmesélted ?

  254. Kalocsai József

    Pataki apád téged is csókútat. Mennyit írt ? Több százezret. Ha annak a tízszerese szavaz rá, akkor az több millió. Akkor sem lesznek elegen ? Miért ? Mennyi az ország szavazásra jogosult állampolgárainak száma ? Mennyi megy el abból szavazni ? S akkor a több millió szavazat nem elég ? Na kezd el elölről a számolást, hátha rájössz, hogy hol rontottad el, s akkor talán nem írsz legközelebb ekkora hülyeséget.

  255. Kalocsai József

    A legtöbbet csak a sokból lehet kihozni. Ha kevés körzetben lettek volna esélyesek, akkor nincs az az átalakítás, ahol esélyük lett volna győzni.

  256. Kalocsai József

    Nevezd is meg, hogy melyik párt az, mert mint tudvalevő, egymással sem tudnak megegyezni ezek az “ellenzékiek”, így nem lehet őket egy kalap alá venni. De ha elhiszed, amit mondok, akkor úgy fogtok járni esetleges kormányváltás esetén, hogy akkora káosz lesz, akkora marakodás köztük a koncért, hogy abba mi gebedünk bele (te is). Egyik ellenzéki párt sem olyan erős, hogy egyedül kormányt tudjon alakítani, koalícióban viszont semmit sem fognak érni, egymást fogják nyírni abban a nagy liberális egységben.

  257. Kalocsai József

    Nem. Annyi idióta van ebben az országban, akik 2010-ig a saját bőrükön tapasztalták meg, hogy milyen az, mikor eladják a talpuk alól az országot, akik még mindig elhiszik a libsi balosok etetését. Nem veszitek észre, hogy a kedvenceitek mekkora egy baromnak néznek benneteket ? Mi észrevettük, nem hagyjuk magunkat, de ti önként dugjátok a járomba a fejeteket.

  258. Mihály Nagy

    Vigasztald csak magad…, magatokat …. 😀
    /Hidd el, kezd az emberek szeme kinyílni … – Na persze van akinek ez nem sikerül … 🙁 /

  259. MKKP - Szavazz a győztesre !

    Az a szerencse, hogy itt csak 2-3 migrancs libsi volt, laccik is
    https://www.youtube.com/watch?v=4HiTaTCDB0w

  260. aser

    Birkák azért nem vagyunk!

  261. Kalocsai József

    Azért mert 2015-ben ők is elkezdték a kerítés építést. Lehet hogy kicsit hiányosan tájékoztattak téged, de a tény az attól még tény marad. http://www.origo.hu/nagyvilag/20151202-szaz-kilometer-kerites-epult-horvat-szloven-hatarra.html http://migracio.mandiner.hu/cikk/20160630_horvatorszag_is_keritest_epit_a_szerb_hatarra

  262. Kalocsai József

    Jobb ha tudod, hogy még a ti médiátok is a HVG 500 ezren felülre becsülte. Akkor most kezdj el szorozni, ha sikerül.

  263. Kalocsai József

    Szép dolog bízni, de mint a példa mutatja, neked nem jött be. Lehet hogy most csalódtál, de túl fogod élni, meglátod. A ki nevet a végén játékot ezúttal vesztetted. Túlzottan én sem nevethetek, mert a választékban csak szarkupacok voltak, de legalább én a legkisebb rakást választottam. Habostorta nem volt az étlapon.

  264. Mihály Nagy

    Meglepődve látom, hogy a káröröm neked annyira fontos volt, hogy kb. egy hónap távlatából is képes voltál előkeresni a hozzászólásomat, hogy te “nevethess a végén”…
    (Fordított esetben nekem biztosan nem jutott volna ilyen az eszembe … – Ezt így utólag is elhiheted!!!)
    Nem szeretném letörölni a mosolyt az arcodról, de hidd el velünk együtt te is meg fogod szívni, ennek a hatalommániás, arrogáns, tolvaj bandának az uralkodását … 🙁
    Most még azt hiszik a fideszes választók, hogy győztek, miközben ők is, meg az egész ország, a nagy vesztese ennek, ami itt most történt/történik … 🙁 🙁 🙁
    Hidd el, kúrva nagy az a “rakás”, ami mellett te kiállsz, és amit választottál …
    A remény azért megvan (orbán sem tart örökké …), a nép ébredezik, és egyre inkább kezd látni … 🙂 /Persze te egyenlőre(?!) nem a látók közé tartozol … 🙁 /
    – A szombati tüntetés például reményt ad, hogy nem az egész ország lett elvakítva … – csak a kisebbik fele …
    (A tüntetésen voltunk annyian, mint a ti a híres “békemeneteteken” …)

  265. Kalocsai József

    Az az egy hónap távlat nálam csak annyit jelent, hogy ilyen ritkán nyitom meg az email fiókomat, s csak ilyenkor látom, ha valaki válaszolt a hozzászólásomra.

Hozzászólás írása: login futása

Kattintás ide a válaszadás megszakításához.

A hozzászólás beküldéséhez bejelentkezés szükséges.